۰
plusresetminus
پنجشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۵

ترند جدید تیک‌تاک برای درمان جوش صورت؛ آفتاب‌سوختگی

ایتنا - کاربران تیک‌تاک این روزها با ترند جدید و بحث‌برانگیزی روبرو هستند که در آن ادعا می‌شود «آفتاب‌سوختگی» می‌تواند آکنه‌های پوستی را درمان کند. اما آیا این روش عجیب مبنای علمی دارد؟
ترند جدید تیک‌تاک برای درمان جوش صورت؛ آفتاب‌سوختگی

در این ترند، افراد چندین ساعت پوست خود را مستقیم زیر تابش شدید آفتاب قرار می‌دهند تا جوش‌ها و لکه‌ها با تابش UV از بین بروند.

یکی از کاربران تیک‌تاک به نام هالی ونتهولد، ۱۹ ساله، این روش را در ویدئویی که بیش از ۱.۷ میلیون بازدید داشته، تبلیغ کرده و مدعی شده که "واقعاً کار می‌کند".

اگرچه برخی افراد با پوست‌های آکنه‌دار به این روش تمایل پیدا کرده‌اند، اما متخصصان پوست به شدت نسبت به خطرات این روند هشدار می‌دهند.

طبق گزارش اخیر متخصصان پوست، تابش اشعه UV می‌تواند اثرات سرکوب‌کننده سیستم ایمنی و ضد التهابی داشته باشد که ممکن است باعث بهبود موقت آکنه شود. اما از طرف دیگر، قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب می‌تواند باعث خشکی پوست شود که در نتیجه آن غدد چربی‌ساز برای جبران خشکی پوست، چربی بیشتری تولید می‌کنند که این امر می‌تواند به تشدید آکنه منجر شود.

به علاوه، دکتر جنیفر استاین، متخصص پوست از دانشگاه NYU، هشدار می‌دهد که افرادی که دچار آفتاب‌سوختگی می‌شوند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان پوست قرار دارند. او تأکید می‌کند که بهترین راه برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های UV، پوشاندن پوست و استفاده از کرم‌های ضدآفتاب است.

با این حال، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، از جمله اینفلوئنسرهای حوزه تناسب اندام، این هشدارها را نادیده گرفته و همچنان به "آفتاب‌سوختگی" به عنوان راه‌حلی برای درمان آکنه‌های خود ادامه می‌دهند.

برخی از آن‌ها در پست‌های خود از این روش به عنوان "تنها راه حل" یاد کرده و حتی به شوخی از مادرانشان به خاطر استفاده از این روش عذرخواهی کرده‌اند.
کد مطلب: 80550
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام