۰
plusresetminus
جمعه ۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۴

احتمال مسدود شدن ایکس در برزیل پس از عدم تمکین به حکم دادگاه

ایتنا - شبکه اجتماعی ایکس گفته است پس از عدم رعایت مهلت دادگاه عالی برزیل برای تعیین یک نماینده قانونی جدید، انتظار دارد در این کشور مسدود شود.
احتمال مسدود شدن ایکس در برزیل پس از عدم تمکین به حکم دادگاه

ایکس (توییتر سابق) در اوایل ماه جاری دفتر خود را در برزیل تعطیل کرد و گفت که نماینده آنها تهدید شده بود در صورت عدم رعایت دستوراتی که ایکس آن را «سانسور» خوانده، بازداشت خواهد شد.

به گزارش ایتنا و به نقل از بی‌بی‌سی، اختلاف نظر چند ماهه ایکس با الکساندر دی موراس، قاضی دادگاه عالی برزیل از ماه آوریل آغاز شد که وی دستور تعلیق ده‌ها حساب کاربری در ایکس را به اتهام انتشار اطلاعات نادرست صادر کرد.

ایلان ماسک، مالک  ایکس تهدید کرده است که این حساب‌ها را دوباره فعال می‌کند و قاضی موراس را یک «ظالم» و «دیکتاتور» توصیف کرده است.

قاضی مورائس به شبکه اجتماعی ایکس ۲۴ ساعت فرصت داد تا نماینده قانونی جدیدی را معرفی کند یا با تعلیق روبرو شود.

با پایان یافتن این مهلت قانونی، انتظار می‌رود که ایکس تا ۱۲ ساعت آینده مسدود شود.

این شبکه اجتماعی در پستی در یکی از حساب‌های رسمی خود و اندکی پس از پایان مهلت مقرر، اعلام کرد که از این دستور پیروی نکرده است.

در این پست آمده است: «به زودی، ما انتظار داریم قاضی الکساندر موراس دستور مسدود شدن ایکس را در برزیل صادر کند».

ایکس در ادامه دلیل عدم رعایت دستور دادگاه را اینگونه توضیح داده که ما «از دستورات غیرقانونی او برای سانسور مخالفان سیاسی پیروی نمی‌کنیم.»

«مسئله اساسی در اینجا این است که قاضی موراس از ما می‌خواهد که قوانین برزیل را زیر پا بگذاریم و ما این کار را نمی‌کنیم.»

شبکه اجتماعی ایکس گفته است که «به صورت مخفیانه از دستورات غیرقانونی تبعیت نخواهد کرد» و افزود که در روزهای آینده «به منظور شفافیت» مطالبات قاضی را منتشر خواهد کرد.

قاضی موراس دستور داده بود که حساب‌های کاربران ایکس که متهم به انتشار اطلاعات نادرست بوده و بسیاری از آنها از حامیان ژایر بولسونارو، رئیس جمهور سابق راستگرای این کشور هستند، تا زمانی که تحت تحقیق هستند، مسدود شود.

 موارس گفته بود: «در صورت فعال شدن مجدد هر حساب، نمایندگان قانونی شرکت ایکس مسئول خواهند بود.»

در همین حال، حساب‌های بانکی شرکت اینترنتی ماهواره‌ای استارلینک متعلق به ایلان ماسک هم در برزیل به دستور دادگاه عالی این کشور مسدود شده است.

استارلینک در پستی در شبکه اجتماعی ایکس در این خصوص گفته است: «این حکم بر اساس یک تصمیم بی‌اساس است که استارلینک باید مسئول جریمه‌هایی باشد که برخلاف قانون اساسی علیه شرکت ایکس تعیین شده است.»

ایلان ماسک نیز خاطرنشان کرد «اسپیس ایکس و ایکس دو شرکت کاملا متفاوت با سهامداران متفاوت هستند.» استارلینک یکی از زیرمجموعه‌های شرکت موشکی ماسک به نام اسپیس ایکس است.

قاضی موراس پس از تصمیم‌هایش برای محدود کردن پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی در برزیل به شهرت رسیده است.

او همچنین در حال تحقیق از بولسونارو و حامیانش به دلیل نقش آنها در کودتای ادعایی در ۸ ژانویه سال گذشته است.
کد مطلب: 80564
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام