۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۵

چگونه هاست مناسب برای تجارت آنلاین خود انتخاب کنیم؟

بایستی بدانید که به‌دلیل بهره‌گیری از هاردهای NVMe، هاست‌های ارائه‌شده توسط مجموعه معتبر وب آیدین، اطلاعات را 6 برابر سریع‌تر از هاست‌های سنتی (قرار گرفته روی هاردهای اس‌اس‌دی) پردازش می‌کنند.
چگونه هاست مناسب برای تجارت آنلاین خود انتخاب کنیم؟
---------------- رپورتاژ آگهی -----------------

تمامی صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی پس از طراحی ابتدایی وب‌سایت خود و قالب‌گذاری روی آن، به خرید هاست مطمئن برای شروع کسب‌وکار خود نیاز دارند. هاست‌ها بخش‌هایی از یک سرور اصلی هستند که هر یک از این بخش‌ها، می‌توانند روی یک وب‌سایت به‌کار گرفته شوند و از کاربران میزبانی کنند. گاها برخی از کاربران این مسئله را عنوان می‌کنند که با تهیه هاست‌های ارزان قیمت (و البته بی‌کیفیت!)، می‌توانیم پس‌انداز مناسب‌تری داشته باشیم. بایستی بدانید که چنین تفکری، اساسا غلط است؛ زیرا با تهیه یک هاست ضعیف، با مشکلات متعددی برای آپتایم ماندن وب‌سایت خود و میزبانی از کاربران گسترده مواجه خواهید شد. در سوی مقابل و با خرید هاست مطمئن، مسلما می‌توانید از مزایای قابل توجهی نظیر: سرعت بالا، امکان ورود همزمان صدها هزار کاربر به وب‌سایت‌تان، امنیت ویژه و ... بهره ببرید؛ بنابراین، برای آشنایی با شرایط انتخاب بهترین هاست‌ها، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
  

نکات مهم برای انتخاب و خرید هاست مطمئن


هنگام خرید بهترین هاست برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی یا پشتیبانی بهتر از تجارت الکترونیک خود، بایستی به ویژگی‌های پراهمیت زیر توجه داشته باشید:
   1- بهره‌گیری هاست از رمزنگاری پیشرفته و پروتکل‌های امنیتی مانند SSL/TLS
   2- فضای مناسب هاست
   3- پشتیبانی فنی و ساختاری وب‌سایت ارائه‌دهنده
   4- سرعت ویژه هاست به‌منظور پردازش اطلاعات
   5- مدیریت دسترسی‌ها و وجود یک کنترل پنل مدیریت کاربرپسند
   6- بک‌آپ‌گیری منظم و امکان بازیابی داده‌ها
   7- پشتیبانی از قابلیت‌های پارک دامین و ساب دامین
   8- قیمت مقرون‌به‌صرفه
   9- سازگاری هاست ابری با انواع درگاه‌های پرداخت و سیستم‌های حسابداری
   10- پهنای باند مطلوب
   11- میزان آپتایم بیش‌از 99.9%.
با توجه به اهمیت بالای فاکتورهای گفته‌شده، در ادامه برخی از موارد فوق را به‌صورت اجمالی، مورد بررسی قرار خواهیم داد.
 
 

بهره‌گیری هاست از رمزنگاری پیشرفته و پروتکل‌های امنیتی مانند SSL/TLS


کدنگاری حرفه‌ای برای هاست‌ها، به افزایش قابل توجه امنیت فضای میزبان کمک می‌کند. در همین رابطه، SSL یک پروتکل امنیتی قدرت‌مند به‌شمار می‌آید که می‌تواند روی تمام ارتباطات وب، یک کدنگاری پیچیده به‌وجود بیاورد. براساس همین رمزگذاری پیچیده، هکرها قادر به دسترسی راحت به اطلاعات وب‌سایت‌ها و کاربران نخواهند بود و نوعی از ارتباط امن میان صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی و سرورهای ارائه هاست میزبان، شکل می‌گیرد.
لازم به‌ذکر است که صاحبان وب‌سایت‌ها با نصب سرتیفیکیت امنیتی «SSL»، می‌توانند شرایط سئوی وب‌سایت خود را بهبود ببخشند؛ همچنین کاربران با مشاهده این ویژگی، با اطمینان بیشتری به خرید از فروشگاه اینترنتی مدنظر می‌پردازند. برخی از مجموعه‌های معتبر ارائه‌دهنده خدمات خرید هاست مطمئن در ایران، به‌طور رایگان این پروتکل امنیتی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند.
 

خرید هاست مطمئن با پشتیبانی فنی مجموعه ارائه‌دهنده


مسلما هاست‌ها نیز می‌توانند تحت‌تاثیر رویدادهای مختلف، دچار آسیب (از کار افتادگی‌های مقطعی) شوند؛ بنابراین، در صورت بروز چنین شرایطی، یک مجموعه معتبر ارائه‌دهنده فضای میزبان، بایستی سریعا مشکلات به‌وجود آمده را برطرف کند. دیگر ویژگی مهم یک شرکت قدرت‌مند ارائه‌دهنده هاست، پشتیبانی فنی تمام‌وقت از وب‌سایت‌های خدمات‌گیرنده خواهد بود؛ به‌طوری که در کلیه زمان‌های شبانه‌روز، امکان دسترسی صاحبان وب‌سایت‌ها به کارشناسان فنی شرکت موردنظر، فراهم باشد.
 

توجه به خرید هاست پرسرعت


خرید هاست پرسرعت، قطعا یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای راه‌اندازی تجارت الکترونیکی خود، بایستی به آن توجه داشته باشید. با توجه به سرعت بالای انواع بسترهای مجازی در عصر حاضر، به زبان ساده بایستی به این موضوع اشاره داشته باشیم که کاربران اینترنتی همواره از وب‌سایت‌های کند (دارای سرعت لود پایین صفحات)، فراری هستند؛ بنابراین، خرید یک هاست پرسرعت، می‌تواند علاوه‌بر حفظ کاربران در فروشگاه اینترنتی‌تان، رتبه سئوی مناسبی را برای وب‌سایت‌تان به ارمغان بیاورد.
کارشناسان همواره روی این نکته تاکید دارند که هنگام خرید هاست مطمئن و پرسرعت، سراغ آن‌دسته از مجموعه‌های ارائه‌دهنده قدرت‌مندی بروید که از هاردهای NVMe برای پشتیبانی از هاست‌های خود استفاده می‌کنند؛ زیرا سرعت پردازش اطلاعات توسط هاست‌های پشتیبانی‌شده از هاردهای NVMe، حدودا شش برابر بیشتر از هاست‌های متکی به هاردهای SSD خواهد بود.
 

مدیریت دسترسی‌ها و وجود یک کنترل پنل مدیریت کاربرپسند


با خرید هاست مطمئن از بهترین شرکت‌های خدمات‌دهنده فضای میزبان، قطعا می‌توانید از وجود یک کنترل پنل کاربردی احساس آرامش کنید. جالب است بدانید که به‌لطف کنترل پنل مدیریت هاست، کاربران قادر به مدیریت ایمیل‌ها، کنترل فایل‌های موجود روی فضای میزبان، بررسی دامنه‌های خریداری‌شده، به‌کارگیری پروتکل FTP، منیجمنت پایگاه داده‌ها، بک‌آپ‌گیری از دیتاها و ... خواهند بود. این قابلیت‌ها، بدون‌شک نشان از اهمیت بالای مدیریت دسترسی‌ها و وجود یک کنترل پنل مدیریت کاربرپسند می‌دهد؛ بنابراین، هنگام انتخاب بهترین هاست، حتما به رابط کاربری آسان و پرامکانات کنترل پنل هاست‌تان، توجه داشته باشید.
 

سازگاری هاست ابری با انواع درگاه‌های پرداخت و سیستم‌های حسابداری


قطعا خرید یک هاست، بدون در نظرگیری سازگاری هاست ابری با انواع درگاه‌های پرداخت و سیستم‌های حسابداری، یک اشتباه مرگ‌بار برای کسب‌وکارتان محسوب می‌شود؛ زیرا همواره مهم‌ترین هدف صاحبان تجارت‌های الکترونیکی، دستیابی به درآمدهای بیشتر است و این امر بدون اتصال هاست فروشگاه اینترنتی به درگاه‌های پرداخت الکترونیکی، ممکن نخواهد بود.
فارغ از مسئله پرداخت اینترنتی هزینه کالاها و خدمات، صاحبان تجارت‌های الکترونیکی بایستی با استفاده از سیستم‌های حسابداری، به گزارش‌گیری از سیستم مالی اینترنتی خود (گزارش‌های سود، میزان فروش، موجودی و ...) دسترسی داشته باشند؛ بنابراین، چنان‌چه وب‌مسترها به استفاده از سیستم‌های حسابداری نیاز دارند، بایستی حتما هنگام انتخاب و خرید هاست مطمئن، میزان سازگاری فضای میزبان با انواع برنامه‌های حسابرسی مالی را مورد بررسی قرار دهند.
 

انتخاب هاست‌های دارای بک‌آپ‌گیری منظم و امکان بازیابی داده‌ها


اگرچه کاربران بایستی طی دوره‌های زمانی معین و از طریق کنترل پنل هاست، به بک‌آپ‌گیری از اطلاعات هاست اقدام کنند، اما بایستی به این نکته اشاره داشت که یکی از فاکتورهای خرید هاست مطمئن، بک‌آپ‌گیری اتومات شرکت ارائه‌دهنده از اطلاعات روی هاست به‌شمار می‌رود. این فرآیند ذخیره خودکار اطلاعات، بایستی به‌شکل روزانه، هفتگی و ماهانه در سرورهای مجزا انجام گیرد.
 
 

خرید هاست مطمئن از مجموعه معتبر وب آیدین


پیشتر نیز اشاره کردیم که برای جلوگیری از انواع مشکلات در فروشگاه اینترنتی‌تان و از دست دادن مشتریان پروپاقرص یا تازه‌واردتان، بایستی دست به انتخاب‌های هوشمندانه و عاقلانه‌ای برای خرید هاست مطمئن بزنید. در همین راستا، مجموعه وب آیدین (webaidin.com) که به‌لطف بک‌آپ‌گیری روزانه با امکان ری‌استور به‌وسیله کاربر، ارائه گواهی SSL رایگان از شرکت Let’s Encrypt، ارائه خدمات فنی رایگان برای انتقال وب‌سایت شما از دیگر شرکت‌های عرضه‌کننده هاست به روی هاست جدید و ... در زمره بهترین شرکت‌های میزبان مجازی شناخته می‌شود، آماده ارائه خدمات متنوع به کاربران گرامی خواهد بود.
بایستی بدانید که به‌دلیل بهره‌گیری از هاردهای NVMe، هاست‌های ارائه‌شده توسط مجموعه معتبر وب آیدین، اطلاعات را 6 برابر سریع‌تر از هاست‌های سنتی (قرار گرفته روی هاردهای اس‌اس‌دی) پردازش می‌کنند؛ ضمنا بهینه‌سازی وردپرس برای سروریس های 12 ماهه، از دیگر خدمات جذاب وب آیدین برای کاربران به‌شمار می‌آید. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و مشاوره‌های فنی تخصصی، می‌توانید با کارشناسان زبده این مجموعه تماس حاصل کنید.
کد مطلب: 80584
برچسب ها: رپورتاژ رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام