۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۵

یک مورد عجیب: تلفن‌های همراه واقعاً به مکالمات شما گوش می‌دهند!

ایتنا - گمانه‌زنی‌هایی که سال‌ها درباره گوش دادن تلفن‌های همراه به مکالمات کاربران وجود داشت، اکنون با افشای اطلاعاتی جدید به واقعیت پیوسته است.
یک مورد عجیب: تلفن‌های همراه واقعاً به مکالمات شما گوش می‌دهند!

به‌تازگی یک سند در رابطه با بازاریابی از یکی از شرکای تجاری فیسبوک فاش شده است که نشان می‌دهد این شرکت با گوش دادن به مکالمات کاربران، تبلیغات هدفمند ایجاد می‌کند.

در این سند، شرکت Cox Media Group یا (CMG) ادعا کرده که نرم‌افزار Active-Listening که متعلق به این شرکت است، از هوش مصنوعی برای جمع‌آوری و تحلیل «داده‌های نیت در زمان واقعی» از طریق گوش دادن به مکالمات کاربران از طریق میکروفون تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها و دستیارهای خانگی استفاده می‌کند.

داده‌های نیت (که به عنوان داده‌های نیت خرید یا داده‌های قصد خرید نیز شناخته می‌شود) اطلاعاتی هستند که که رفتارهای آنلاین خاصیِ مخاطبان هدف شما را نشان می‌دهند.

در این سند آمده است: «تبلیغ‌کنندگان می‌توانند این داده‌های صوتی را با داده‌های رفتاری ترکیب کنند تا مصرف‌کنندگان در حال خرید را هدف قرار دهند.»

این سند همچنین به معرفی فیسبوک، گوگل و آمازون به عنوان مشتریان CMG می‌پردازد و این احتمال را مطرح می‌کند که این شرکت‌ها از خدمات Active-Listening برای هدف‌گیری کاربران استفاده می‌کنند.

پس از افشای این سند توسط رسانه‌ی 404 Media، گوگل این گروه رسانه‌ای را از وبسایت «برنامه‌ی شرکای خود» حذف کرد. شرکتMeta ، شرکت مالک فیسبوک، نیز اعلام کرد که در حال بررسی CMG برای هرگونه نقض شرایط خدمات است.

آمازون نیز در پاسخ به رسانه 404 Media اظهار داشت که بازوی تبلیغاتی آن‌ها «هرگز با CMG در این برنامه همکاری نداشته و هیچ برنامه‌ای برای انجام آن ندارد.»

با این حال، سخنگوی این شرکت افزود که اگر یکی از شرکای بازاریابی آن‌ها قوانین را نقض کند، آمازون اقدامات لازم را انجام خواهد داد و وضعیت روابط آمازون با CMG همچنان نامشخص باقی مانده است.

این سند ارائه جزئیات شش مرحله‌ای از فرآیند جمع‌آوری داده‌های صوتی توسط نرم‌افزار CMG را از طریق هر دستگاهی که دارای میکروفون باشد، شامل تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها و دستیارهای خانگی، نشان می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که آیا این نرم‌افزار به‌طور مداوم به مکالمات گوش می‌دهد یا تنها در مواقع خاصی که میکروفون تلفن فعال است، به مکالمات گوش می‌دهد.

تبلیغ‌کنندگان سپس از این اطلاعات برای هدف‌گیری «مصرف‌کنندگان در بازار» که به صورت فعالانه در حال بررسی خرید یک محصول یا خدمات خاص هستند، استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، صحبت یا جستجو کردن درباره‌ خودروهای تویوتا می‌تواند باعث شود که تبلیغات مربوط به جدیدترین مدل‌های آن‌ها برای شما نمایش داده شود.

برای سال‌ها کاربران دستگاه‌های هوشمند گمانه‌زنی کرده‌اند که تلفن‌ها یا تبلت‌های آن‌ها به مکالمات‌شان گوش می‌دهند، اما بیشتر شرکت‌های فناوری این ادعاها را به طور کامل رد کرده‌اند.

مرکز حریم خصوصی آنلاین Meta در این مورد پیشتر بیان کرده بود: «ما درک می‌کنیم که گاهی اوقات تبلیغات می‌تواند به قدری خاص باشد که به نظر می‌رسد ما باید از طریق میکروفون به مکالمات شما گوش دهیم، اما این‌طور نیست.»

اما این افشاگری اخیر تاکید می‌کند تلفنتان واقعاً به شما گوش می‌دهد و سایت‌هایی مانند فیسبوک ممکن است از آنچه شما می‌گویید کسب درآمد کنند.

CMG ادعا کرده است که نرم‌افزار «گوش دادن فعال» کاملاً قانونی است. این شرکت در یک پست وبلاگی که از نوامبر 2023 حذف شده است، نوشته بود: «ما می‌دانیم که شما چه فکری می‌کنید. آیا این حتی قانونی است؟ پاسخ کوتاه این است: بله. قانونی است که تلفن‌ها و دستگاه‌ها به شما گوش دهند.»
کد مطلب: 80632
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام