۱
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۶

قابلیت جستجوی عکس مبتنی بر جمینای توسط گوگل عرضه می‌شود

برای مثال، در حالی که قبلاً می‌توانستید «دریاچه» را جستجو کنید، اکنون می‌توانید «کایاک‌سواری در دریاچه‌ای محصور در میان کوه‌ها» را وارد کنید. یا، به جای صرفاٌ جستجوی نام دوستتان آلیس، می‌توانید عبارت «آلیس و من در حال خندیدن» را جستجو کنید. ایده این است که با توجه به رشد کتابخانه‌های عکس مبتنی بر ابر، امکان جستارهای ویژه‌تری فراهم شود.
قابلیت جستجوی عکس مبتنی بر جمینای توسط گوگل عرضه می‌شود
به‌روزرسانی‌های Photos مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل به تدریج ارائه می‌شوند. Ask Photos، ربات چت مبتنی بر جمینای که برای کاربران امکان جستجوی فوق ویژه و محاوره‌ای عکس‌ها را فراهم می‌آورد، در حالت دسترسی اولیه برای کاربران منتخب در ایالات‌متحده منتشر شده است. علاوه بر این، بهبودهایی برای جستارهای توصیفی‌تر توسط Google Photos برای همه کاربران انگلیسی‌زبان آغاز می‌شود.
 
به گزارش ایتنا، ارتقاء قابلیت جستجو در Google Photos امکان استفاده از کوئری‌های توصیفی‌تر را فراهم می‌آورد. برای مثال، در حالی که قبلاً می‌توانستید «دریاچه» را جستجو کنید، اکنون می‌توانید «کایاک‌سواری در دریاچه‌ای محصور در میان کوه‌ها» را وارد کنید. یا، به جای صرفاٌ جستجوی نام دوستتان آلیس، می‌توانید عبارت «آلیس و من در حال خندیدن» را جستجو کنید. ایده این است که با توجه به رشد کتابخانه‌های عکس مبتنی بر ابر، امکان جستارهای ویژه‌تری فراهم شود.
 
Ask Photos، ربات چت Google Photos که این شرکت در همایش I/O در ماه مه معرفی کرد، این هدف را یک گام به جلوتر می‌برد. این اپ، با پشتیبانی جمینای، یک برگه جدید در پایین اپ Photos اضافه می‌کند که به شما امکان می‌دهد با استفاده از زبان طبیعی درباره هر چیزی در کتابخانه‌تان سوال بپرسید.
 
گوگل مثال‌هایی مانند «بهترین عکس را از هر پارک ملی که بازدید کرده‌ام به من نشان بده» ارائه کرد که از داده‌های مکان برای بررسی عکس‌های شما در پارک‌ها و قدری قضاوت ذهنی ربات برای تعیین مورد دلخواه استفاده می‌کند. نمونه‌های دیگری که این شرکت ارائه کرده است عبارتند از: «ما در آن هتل در استنلی چه خوردیم؟» و «آخرین باری که به یوسمیتی رفتیم کجا کمپ زدیم؟»
 

مانند سایر ویژگی‌های ربات‌های چت، Ask Photos می‌تواند به درخواست‌های پیگیرانه نیز پاسخ دهد. بنابراین، اگر دیدید که از موضوع اصلی دور شده‌اید، می‌توانید از آن بخواهید که پارامترهای خود را تغییر دهد و جستجوی دیگری انجام دهد.
 
گوگل می‌گوید داده‌های کاربران در Photos هرگز برای تبلیغات استفاده نخواهد شد. اگرچه انسان‌ها ممکن است جستارها را مرور کنند، اما ارتباط آنها با حساب گوگل شما قطع خواهد بود، بنابراین کسی نمی‌تواند مطلع شود که چه کسی یک جستجوی مشخص را انجام داده است. افراد واقعی پاسخ‌های Ask Google، از جمله عکس‌ها یا ویدیوها را بررسی نمی‌کنند، مگر اینکه بازخوردی ارائه کنید یا (به گفته این شرکت فقط در موارد نادر) برای رسیدگی به سوء استفاده‌ها.
 
کاربرانی که در آمریکا هستند می‌توانند در لیست انتظار آن ثبت‌نام کنند تا به زودی به Ask Photos دسترسی پیدا کنند. در همین حال، قدرت جستجوی توصیفی Google Photos اکنون برای کاربران انگلیسی‌زبان اندروید و iOS در حال گسترش است.
 
کد مطلب: 80647
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام