۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۸

شکایت نیومکزیکو از اسنپ به اتهام عدم محافظت از کودکان در برابر اخاذی‌های جنسی

در این دادخواست ادعا شده است: «اسنپ پلتفرم خود را مشخصاً به شکلی طراحی کرده است تا برای جوانان اعتیادآور باشد، که این باعث شده برخی از کاربرانش به سمت افسردگی، اضطراب، محرومیت از خواب، بدشکلی بدن و سایر مشکلات سلامت روان سوق یابند».
شکایت نیومکزیکو از اسنپ به اتهام عدم محافظت از کودکان در برابر اخاذی‌های جنسی
دادستان کل نیومکزیکو شکایتی را علیه اسنپ (Snap) تنظیم کرده و این شرکت را به عدم محافظت از کودکان در برابر اخاذی جنسی، بهره‌کشی جنسی و سایر آسیب‌ها در اپ اسنپ‌چت متهم کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، در این شکایت ادعا شده است که قابلیت‌های اسنپ‌چت «به‌اشتراک‌گذاری مطالب سوء‌‍استفاده جنسی از کودکان (CSAM) را تقویت می‌کند و بهره‌کشی جنسی از کودکان را تسهیل می‌کند».
 
وزارت دادگستری این ایالت آمریکا تحقیقات چند ماهه‌ای را در مورد اسنپ‌چت انجام داد و «شبکه گسترده‌ای از وب‌سایت‌های تاریک را کشف کرد که مختص به اشتراک‌گذاری تصاویر جنسی دزدیده شده و بدون کسب رضایت از اسنپ بودند». این نهاد مدعیست که «فقط در سال گذشته» بیش از 10000 پرونده مرتبط با اسنپ و متریال‌های سوء استفاده جنسی از کودکان پیدا کرده است و می‌گوید در وب‌سایت‌های تاریکی که بررسی کرده است اسنپ‌چت «بزرگ‌ترین منبع تصاویر و ویدیوها» بوده است.
 
این آژانس در شکوائیه خود این اپ را متهم کرد که «محل پرورش شکارچیان برای جمع‌آوری تصاویر جنسی حاوی برهنگی از کودکان و یافتن، جهتدهی و اخاذی از آنها است». همچنین اینکه «مجرمان متن‌های اخاذی را منتشر می‌کنند» که حاوی دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه قربانی کردن خردسالان است. این نهاد ادعا می‌کند که این اسناد برای عموم قابل دسترسی هستند و به طور فعال علیه قربانیان استفاده می‌شود، اما آنها «هنوز توسط . . . اسنپ​‌چت در لیست سیاه قرار نگرفته‌اند».
 

علاوه بر این، محققان تشخیص دادند که بسیاری از اکانت‌هایی که آشکارا CSAM را در اسنپ‌چت به اشتراک می‌گذارند و می‌فروشند از طریق الگوریتم توصیه این اپ به یکدیگر مرتبط هستند. در این دادخواست ادعا شده است: «اسنپ پلتفرم خود را مشخصاً به شکلی طراحی کرده است تا برای جوانان اعتیادآور باشد، که این باعث شده برخی از کاربرانش به سمت افسردگی، اضطراب، محرومیت از خواب، بدشکلی بدن و سایر مشکلات سلامت روان سوق یابند».
 
این شکایت از اسنپ‌چت به دنبال شکایت ایمنی مشابهی مطرح شده است که این ایالت در دسامبر گذشته علیه متا ارائه کرد.
 
رائول تورز، دادستان کل آمریکا در بیانیه ای گفت: «اسنپ ​​کاربرانش را گمراه کرده است که تصور کنند عکس‌ها و ویدیوهای ارسال شده بر روی پلتفرم آن ناپدید خواهند شد، اما شکارچیان می‌توانند به طور دائم این محتوا را به چنگ بیاورند و سالنامه مجازی از تصاویر جنسی کودکان تولید کرده‌اند که به طور نامحدود معامله، فروخته و ذخیره می‌شوند. از طریق دادخواهی ما علیه متا و اسنپ، وزارت دادگستری نیومکزیکو همچنان این پلتفرم ها را به خاطر اولویت دادن به سود بر امنیت کودکان پاسخگو خواهد دانست».
 
کد مطلب: 80652
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام