۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۲

قابلیت‌های جدید تلگرام برای مقابله با محتوای غیرقانونی

ایتنا - پاول دوروف، بنیانگذار و مدیر اجرایی تلگرام، روز جمعه ۱۶ شهریور، از اضافه شدن مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید به پیام‌رسان تلگرام در جهت مبارزه با محتوای غیرقانونی، ربات‌ها و کلاهبرداران خبر داد.
قابلیت‌های جدید تلگرام برای مقابله با محتوای غیرقانونی

دوروف در بیانیه جدیدی در تلگرام نوشت: «در حالی که ۹۹.۹۹ درصد از کاربران تلگرام هیچ ارتباطی با جرم و جنایت ندارند، یک دهم درصد از کاربران درگیر فعالیت‌های غیرقانونی‌اند و تصویر بدی را برای کل پلتفرم ایجاد می‌کنند. این موضوع منافع تقریبا یک میلیارد کاربر ما را به خطر می‌اندازد.»

مالک تلگرام افزود: «به همین دلیل است که امسال متعهد شده‌ایم که اعتدال در تلگرام را از حوزه انتقاد به حوزه ستایش تبدیل کنیم.»

دوروف در توضیح تغییرات این پیام‌رسان جنجالی گفت که تلگرام ویژگی «افراد نزدیک»  (people nearby)را حذف کرده است. به جای ویژگی «افراد نزدیک»، تلگرام قصد دارد، «کسب و کارهای نزدیک» را به پیام‌رسانش اضافه کند و با این روش «کسب و کارهای قانونی و تأیید شده» را به نمایش بگذارد.

او همچنین اضافه کرد که تلگرام بارگذاری محتوای جدید در «تلگراف» (ابزار مستقل وبلاگ‌نویسی در تلگرام) را غیرفعال کرده است، او در این‌باره نوشت: «به نظر می‌رسد کاربران ناشناس از تلگراف سوءاستفاده کرده‌اند.»

دوروف روز پنجشنبه در اولین اظهارنظر عمومی پس از دستگیری‌اش در فرانسه، این رخداد را «گمراه و غافلگیر کننده» خوانده بود. او گفته بود که فرانسه اشتباه می‌کند که او را برای «جنایت‌هایی که اشخاص ثالث مرتکب شده‌اند» پاسخگو می‌داند.
کد مطلب: 80657
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام