۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۰

بهترین ویژگی های اندروید ۱۵ که باید بدانید

ایتنا - گوگل از عرضه اندروید ۱۵ خبر داد. این سیستم عامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را با خود به ارمغان می‌آورد که تجربه کاربری را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد
بهترین ویژگی های اندروید ۱۵ که باید بدانید

گوگل از عرضه اندروید ۱۵ خبر داد. این سیستم عامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را با خود به ارمغان می‌آورد که تجربه کاربری را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و یکی از برجسته‌ترین این ویژگی‌ها، یکپارچگی پیشرفته با سایر دستگاه‌های هوشمند است که به کاربران امکان می‌دهد دستگاه‌های مختلف خود را به طور یکپارچه مدیریت کنند. 


 ویژگی‌های اندروید ۱۵


سرانجام، نسخه جدید سیستم عامل اندروید ۱۵ با انبوهی از ویژگی‌ها و بهبودهایی که بهره‌وری، حریم خصوصی و امنیت را افزایش می‌دهد و عملکرد روان‌تری را ارائه می‌دهد، وارد بازار شد.

به گزارش ایتنا، کاربران می‌توانند اندروید جدید را از طریق به روز رسانی سیستم عامل دانلود کنند و اگر کمی هم عجله داشته باشید، ممکن است بتوانید اندروید ۱۵ بتا را نصب کنید که این فرصت را به شما می‌دهد تا نگاهی به سیستم عامل جدید بیندازید.

اما به خاطر داشته باشید که بدون بازنشانی به تنظیمات کارخانه نمی‌توانید از برنامه بتا خارج شوید، بنابراین ابتدا از گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اندروید ۱۵ بسیاری از ویژگی‌های جدید را ارائه می‌دهد که برجسته‌ترین آنها عبارتند از:
 

فضای خصوصی

اندروید ۱۵ شامل یک فضای خصوصی جدید است که به شما امکان می‌دهد برنامه‌های حساس را از بقیه اپ‌های تلفن جدا کنید، چه بخواهید از داده‌های سلامتی خود محافظت کنید و چه از برنامه‌های بانکی و مالی، فضای خصوصی آنها را در پشت لایه دوم احراز هویت محافظت می‌کند. همان رمز عبوری که برای باز کردن قفل دستگاه خود استفاده می‌کنید یا با یک پین جایگزین.

وقتی فضای خصوص گوشی شما قفل است، اپ‌های حساس از دید اعلان‌ها، تنظیمات و سایر برنامه‌ها پنهان می‌شوند. همچنین می‌توانید در هر زمان فضای خود را به طور کامل پاک کنید.
 

توضیحات صوتی بهبود یافته برای تصاویر

اندروید دارای صفحه‌خوانی به نام TalkBack برای افرادی است که مشکل نابینایی یا کم‌بینایی دارند. اندروید ۱۵ از هوش مصنوعی گوگل برای بهبود توانایی تصویرخوانی در توصیف سنتی تصاویر استفاده می‌کند.

به گزارش ایتنا، پیش‌تر، توصیف تصویر در وب‌سایت‌ها به هر چیزی که در قسمت متن جایگزین وارد می‌شد محدود می‌شد، اما هوش مصنوعی گوگل اکنون می‌تواند تصاویر را با جزئیات بیشتری تجزیه و تحلیل و توصیف کند.

این ویژگی جدید همچنین با عکس‌های موجود در رول دوربین، عکس‌های رسانه‌های اجتماعی یا عکس‌های موجود در پیام‌های متنی کار می‌کند.

 
 

سیستم هشدار زلزله

کاربران اندروید هشدارهای بالقوه نجات جانی در مورد زلزله‌های قریب الوقوع دریافت خواهند کرد. اندروید ۱۵ از فناوری تشخیص زلزله استفاده می کند، و این ویژگی جدید همچنین حاوی نکاتی در مورد اقدامات پس از زلزله است.
 

نقشه‌های آفلاین

اگر ساعت هوشمند Wear OS متصل به تلفن اندروید خود دارید، اکنون می‌توانید با دانلود هر نقشه‌ای برای دریافت مسیرها در هر ساعت، به نقشه آفلاین دسترسی داشته باشید.
 

ضبط جزئی از صفحه نمایش

به جای ضبط یا اشتراک‌گذاری کل صفحه نمایش، اندروید ۱۵ اجازه می‌دهد تا یک برنامه را بدون ضبط کردن بقیه صفحه یا اعلان‌های دریافتی به اشتراک بگذارید. نحوه ورود و رمز عبور نیز به طور خودکار از بینندگان راه دور پنهان می‌شوند.
 

ورود برنامه‌های مخرب سخت‌تر می‌شود

بسیاری از به‌روزرسانی‌ها در اندروید ۱۵ ورود برنامه‌های مخرب را سخت‌تر می‌کنند، زیرا دیگر نمی‌توانند درر پسِ اپلیکیشن‌های دیگر پنهان شوند و در پشت صحنه فعالیت کنند، که به حفظ امنیت کمک می‌کند.
 

ارتعاشات بهبودیافته

به گزارش ایتنا، اندروید ۱۵ به جای نیاز به جستجو در تنظیمات صفحه کلید، اجازه می‌دهد تا لرزش‌های صفحه کلید را در سراسر سیستم روشن یا خاموش کنید. علاوه بر این، اندروید ۱۵ روش‌های ارتعاشی جدیدی را نیز معرفی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به نگاه کردن به صفحه، انواع مختلف لرزش‌ها را تشخیص دهند.
 

دوربین بهتر

دو پیشرفت مهم در برنامه‌های مرتبط با دوربین در اندروید ۱۵ وجود دارد، اول: ویژگی "Low Light Boost" است که پیش‌نمایش‌های بهتری را در شرایط کم نور ارائه می‌دهد، در نتیجه می‌توانید در هنگام نور کم، عکس‌های شبانه بهتری بگیرید و کدهای QR را اسکن کنید.

علاوه بر این، گزینه‌های جدید اپلیکیشن دوربین وجود دارد که امکان کنترل دقیق‌تری بر روی فلاش می‌دهد تا بتوانید شدت فلاش‌های فردی و حالت فلاش مداوم را تنظیم کنید.

 
 

حفاظت از تقلب

چندین به روز رسانی در اندروید ۱۵ وجود دارد که مستقیماً با هدف خنثی کردن کلاهبرداران و کلاهبرداران انجام می شود. گوگل از هوش مصنوعی برای یافتن و گزارش رفتارهای مشکوک استفاده می کند. به عنوان مثال، پیام‌های حاوی رمزهای عبور یک‌بار مصرف، که معمولاً برای احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌شوند، حالا دیگر از سیستم اعلان پنهان می‌شوند و رهگیری آنها را دشوارتر می‌کند.
 

عمر باتری بهتر

در اندروید 15، به‌روزرسانی‌های این سیستم عامل همیشه با بهبودهایی در کارایی ارائه می‌شوند که باید تأثیر مثبتی بر عمر باتری داشته باشند. گوگل محدودیت‌هایی را برای برنامه‌هایی که در حالت فعال در حال اجرا هستند، اعمال می‌کند.
 

ارتقای سیستم محافظت در برابر سرقت اطلاعات

بسیاری از محافظ‌های جدید برای جلوگیری از نفوذ خرابکاران به اندروید ۱۵ می‌آیند، مانند قفل کردن خودکار زمانی که شخص دیگری گوشی شما را می‌رباید، و همچنین گزینه‌های قفل از راه دور در دستگاه‌های مجهز به اندروید 10 و بالاتر.

اما به‌روزرسانی Factory Reset Protection که از نفوذ کلاهبرداران و خرابکاران جلوگیری می‌کند تا دستگاه دزدیده شده را بدون اطلاع از اعتبار دستگاه یا حساب گوگل خود بازنشانی کنند، فقط در اندروید ۱۵ موجود است.
کد مطلب: 80665
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام