۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۴
رویداد اپل 2024

هر آنچه از رویداد رونمایی از آیفون 16 می‌دانیم

ابعاد آیفون پرو معمولی احتمالاً از 6.1 اینچ به 6.3 اینچ ارتقاء می‌یابد، در حالی که پرو مکس از 6.7 اینچ به 6.9 اینچ می‌رسد. و در نهایت، احتمالاً مانند همیشه یک یا دو رنگ جدید وجود خواهد داشت.
هر آنچه از رویداد رونمایی از آیفون 16 می‌دانیم
برای طرفداران اپل، بزرگ‌ترین روز فناوری سال در راه است: رویداد معرفی آیفون 16 اپل، که در تاریخ 9 سپتامبر در ساعت 13 به وقت شرق آمریکا در کوپرتینو در ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شود و می‌توانید آن را به صورت زنده در یوتیوب یا وب‌سایت این شرکت تماشا کنید.
 
به گزارش انگجت، بزرگ‌ترین خبری که از رویداد It's Glowtime اپل انتظار می‌رود معرفی سری آیفون 16 است. طبق روال رویدادهای گذشته، همچنین انتظار می‌رود یک یا دو ساعت جدید اپل - و چه‌بسا سه (اگر اپل یک SE جدید را به نمایش بگذارد) - رونمایی شود. 
 

آیفون 16 و آیفون 16 پرو


اکثریت قریب به اتفاق اخبار و شایعات نشان می‌دهند که امسال هم شاهد ارتقاهای تکراری خواهیم بود، بنابراین انتظار اعلام یک ویژگی سخت‌افزاری جدید بزرگ را نداشته باشید.
 
احتمالاً، مشابه آنچه اپل در سال گذشته انجام داد، چهار مدل جدید در این رویداد معرفی خواهند شد. به گفته مارک گورمن، تحلیلگر این حوزه، ظاهرا گوشی‌های جدید آیفون 16، 16 پلاس، 16 پرو و ​​16 پرو مکس نام خواهند داشت. این دقیقاً همان نامگذاری است که سال گذشته برای آیفون 15 انجام شد، بنابراین به نظر می‌رسد که شایعات در مورد استفاده از اسم آیفون اولترا بسیار اغراق‌شده باشد.
 
آیفون 16 و آیفون 16 پرو

حتی اگر اپل از نامگذاری Ultra استفاده نکند، مدل های Pro ممکن است صفحه نمایش کمی بزرگ‌تر داشته باشند که همیشه خوب است (برای کسانی که گوشی‌های بزرگ را دوست دارند). ابعاد پرو معمولی احتمالاً از 6.1 اینچ به 6.3 اینچ ارتقاء می‌یابد، در حالی که پرو مکس از 6.7 اینچ به 6.9 اینچ می‌رسد. و در نهایت، احتمالاً مانند همیشه یک یا دو رنگ جدید وجود خواهد داشت.
گورمن بلومبرگ حدس زده که اپل آماده است تا مدل آبی را به نفع بازگرداندن رزگلد کنار بگذارد. این در حالیست که وبسایت 9to5Mac خبر از عرضه رنگ جدید «تیتانیومی طلایی‌رنگ» برای مدل آیفون 16 پرو داده است.
 
از جنبه سخت‌افزاری خبرها حکایت از چیپ‌ست جدیدی دارند که برای تامین توان موردنیاز حرکت اخیر این شرکت به سمت هوش مصنوعی، که به نام Apple Intelligence نیز شناخته می‌شود، طراحی شده‌اند. فراتر از آن، تراشه ارتقایافته A18 از نظر مشخصات، یک پیشرفت تکراری خواهد بود. طبق معمول، پرو و ​​پرو مکس احتمالا تراشه قدرتمندتری نسبت به مدل‌های استاندارد خواهند داشت. به نظر می‌رسد که مقدار پایه رم در اینجا 8 گیگابایت خواهد بود تا امکان اجرای وظایف هوش مصنوعی فوق مهیا شود.
 
همچنین شایعه شده است که آیفون 16 و آیفون 16 پلاس استاندارد دارای دکمه اکشن خواهند بود، قابلیتی که سال گذشته برای آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس معرفی شد. این دکمه چندمنظوره به طور پیش‌فرض جایگزین مستقیم سوئیچ قطع صدا است، اما می‌توان آن را برای کنترل چیزهای دیگری نیز استفاده کرد. از دکمه اکشن می‌توان برای تغییر تنظیمات زنگ، روشن کردن چراغ‌قوه، راه‌اندازی دوربین و موارد دیگر استفاده کرد.
 
اپل واچ سری 10 و اپل واچ اولترا 3
 

 اپل واچ سری 10 و اپل واچ اولترا 3


از سال 2016، رویدادهای آیفون به معرفی تازه‌ترین ساعت اپل نیز امتداد یافته است، و به نظر می‌رسد امسال هم همین روند پیگیری شود. در واقع، امسال سال بزرگی برای اپل واچ است. ما به دهمین سالگرد تولد این گجت نزدیک می‌شویم، بنابراین شایعات ضد و نقیضی در مورد اینکه محصول بعدی اپل واچ سری 10 یا سری X نام خواهد داشت وجود دارد.
 
گزارش شده است که ساعت هوشمند استاندارد بعدی اپل صفحه‌نمایش بزرگتری خواهد داشت. انتظار می‌رود که این شرکت فرم‌فاکتور 41 میلی‌متری را کنار بگذارد و طراحی 49 میلی‌متری را معرفی کند.
 
شایعات همچنین حاکی از آن است که اپل ساختار بند آن را کاملاً بازطراحی کرده و اتصال‌دهنده‌های جدیدی اضافه کرده است. این اقدام احتمالا تنظیم این تسمه‌ها را آسان‌تر می‌کند، اما از سویی دیگر این حرکت می‌تواند باعث شود که بندهای قدیمی دیگر کارایی نداشته باشند.
 
در نهایت، این احتمال وجود دارد که اپل نسخه جدیدی از ساعت SE مقرون به صرفه را معرفی کند. این ساعت آخرین بار در سال 2022 به‌روزرسانی شده بود و قاعدتاٌ وقت نوآوری در آن رسیده است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل نمای بیرونی آلومینیومی آن را با یک پوسته پلاستیکی سفت و سخت تعویض خواهد کرد. این اقدام طبیعتاٌ به کاهش بیشتر قیمت کمک می‌کند. می‌دانیم که اپل واچ اس‌ای 250 دلار قیمت دارد، اما ارزان‌ترین پوشیدنی سامسونگ، یعنی Galaxy Watch FE، با قیمت 200 دلار در دسترس است. اپل ممکن است بخواهد نزدیک به آن محدوده قیمت رقابت کند.
 
دو مجموعه جدید از ایرپادها
 

دو مجموعه جدید از ایرپادها

 
گزارش شده است که اپل در حال آماده‌سازی دو نوع جدید از هدفون استاندارد خود است. طبق جمع‌بندی بلومبرگ که در 6 سپتامبر منتشر شد، اپل یک مدل پایه و یک ورژن متوسط از آن ​​را معرفی خواهد کرد که به عملاً جایگزین AirPods 2 و AirPods 3 خواهد شد.
 
خبر مهم در اینجا این است که هر دو نسخه جدید ایرپادها احتمالاً به یک قاب USB-C منتقل می‌شوند تا همگام با آیفون و نسل دوم AirPods Pro باشند. گمانه‌زنی‌ها گویای آن است که مدل ارزان‌تر این دو ایرپاد فاقد شارژ بی‌سیم خواهد بود، اما نسخه میان‌رده از این فناوری پشتیبانی می‌کند.
این همان استراتژی است که اپل در نسل‌های قبلی آنها دنبال کرده است. کیس ایرپادهای گران‌تر ممکن است دربرگیرنده یک بلندگو نیز باشد که یافتن آن را با ویژگی Find My اپل آسان‌تر می‌کند.
 
هر دو نسخه قاعدتاً دارای طراحی‌های مشابه خواهند بود، اگرچه نوع میانی احتمالاً مانند مدل Pro از حذف نویز فعال پشتیبانی می‌کند. اگر اینطور باشد، واقعاً مشخص نیست که چه چیزی برای متمایز کردن این هدفون‌ها از AirPods Pro باقی می‌ماند، که برای یافتن پاسخ این پرسش باید منتظر بمانیم.
 
در مورد ایرپاد مکس، احتمالاً در این رویداد خبری تغییری در ایربادهای پیشرفته پرو اپل اعلام نخواهد شد. چهار سال تمام از زمان اولین عرضه آنها می‌گذرد (و هنوز هم از پورت لایتنینگ برای شارژ استفاده می‌کنند)، بنابراین به‌روزرسانی آنها خیلی عقب افتاده است. مارک گورمن می‌گوید که آنها نهایتاً USB-C و رنگ‌های جدیدی دریافت خواهند کرد، اما زمان آن هنوز مشخص نیست.
 
یک چیز دیگر

رویداد آیفون معمولاً یک لحظه «یک چیز دیگر» ندارد، اما یک قطعه سخت‌افزاری وجود دارد که می‌تواند غافلگیرکننده باشد. طبق گفته گورمن، شایعه شده است که اپل در حال مهیا شدن برای اعلام یک طراحی مجدد بزرگ برای Mac mini است که شامل حذف پورت USB-A می‌شود. تحلیلگران بر این باورند که این کوچکترین رایانه رومیزی این شرکت خواهد بود و ممکن است تقریباً به اندازه یک استریمینگ‌باکس Apple TV باشد.
 
طبق گزارشات، دو نسخه از مک مینی آینده وجود خواهد داشت، یکی با تراشه استاندارد M4 و دیگری با تراشه قدرتمندتر M4 Pro. شایعه شده است که عرضه مدل پایه از این ماه از سوی تامین‌کنندگان آغاز می‌شود، بنابراین ممکن است اپل در رویداد آیفون چند دقیقه را به معرفی این کامپیوتر اختصاص دهد، هرچند که محتملتر است که اپل برای آن یک رویداد مخصوص Mac در اواخر سال جاری میلادی برگزار نماید.
کد مطلب: 80673
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام