۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۲

اپل از آیفون۱۶ مجهز به هوش مصنوعی و امکان تولید تصویر رونمایی می‌کند

انتظار می‌رود اپل دوشنبه شب از آیفون ۱۶ رونمایی کند، که در تازه‌ترین نمونه‌ای که عرضه می‌شود دارای ابزارهای جدید هوش مصنوعی از جمله تولید تصویر و تبدیل گفتار به متن است.
اپل از آیفون۱۶ مجهز به هوش مصنوعی و امکان تولید تصویر رونمایی می‌کند

این ابزارها، که این غول فناوری آن‌ها را «هوش اپل» می‌نامد، ارتقای دستیار مجازی سیری، ابزارهای تولید تصویر و ویرایش متن، و همین‌طور تبدیل گفتار به متن و سایر قابلیت‌ها را شامل می‌شود‌ــ و انتظار می‌رود هنگام رونمایی قابلیت‌های بیشتری معرفی شوند.

صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر، حاشیه‌های باریک‌تر و عمر باتری بیشتر از جمله موارد ارتقایافته‌اند که کارشناسان گوشی‌های هوشمند معتقدند اعلام خواهد شد.

با وجود این، به‌دلیل بن‌بست نظارتی بین اپل و قوانین رقابت جدید اتحادیه اروپا در چارچوب «قانون بازارهای دیجیتال» (DMA)، که به‌موجب آن محصولات و خدمات رقیب باید به‌شکلی منسجم‌تر با محصولات اپل کار کنند، سوال‌ها همچنان باقی است که این فناوری با چه سرعتی در اروپا در دسترس خواهد بود. 

اپل پیش‌تر تایید کرده است که به‌دلیل نگرانی‌ها پیرامون «شرایط قابلیت همکاری»، برخی ویژگی‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی با تاخیر ارائه خواهند شد.

این ویژگی‌ها اولین بار در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در ماه ژوئن به نمایش درآمدند، و انتظار می‌رود که برای اولین بار، و به‌تدریج، در جریان رونمایی آیفون ۱۶ عرضه شوند.

گوگل و سامسونگ، رقبای اپل، هر دو به‌تازگی گوشی‌های هوشمند دارای مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی عرضه کرده‌اند.

بن وود، کارشناس گوشی‌های هوشمند و تحلیلگر ارشد در سی‌سی‌اس اینسایت (CCS Insight)، گفت اپل باید «به‌دقت توضیح دهد» ابزارهای جدید هوش مصنوعی چه موقع و کجا در دسترس خواهند بود.

او گفت: «با ادامه رقابت در زمینه هوش مصنوعی، اپل احتمالا تمرکز زیادی روی هوش اپل خواهد داشت. با این حال، انتظار نداریم که تمام ویژگی‌هایی که در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل در ماه ژوئن معرفی شدند بلافاصله در دسترس قرار بگیرند.»

«علاوه بر این، شرکت اپل پیش‌تر اعلام کرده است که هوش اپل به‌دلیل مسائل مرتبط با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، ابتدا در اروپا در دسترس نخواهد بود. اپل باید به‌دقت توضیح دهد که کدام ویژگی‌ها کار خواهند کرد و کدام کار نخواهند کرد تا از دلسردی مصرف‌کنندگان خارج از آمریکا جلوگیری شود.»

به‌طور کلی، وود گفت که امسال انتظار می‌رود به‌روز‌رسانی‌های «تدریجی» در مجموعه آیفون صورت بگیرد.

او گفت: «اگر صفحه‌نمایش‌های اندکی بزرگ‌تر، حاشیه‌های باریک‌تر، عمر باتری بهتر، پردازنده‌‌های قدرتمندتر و موارد دیگر دیدید تعجب نکنید.»

این کارشناس گوشی‌های هوشمند در ادامه افزود که اپل ممکن است بر فناوری دوربین آیفون متمرکز شود و سعی کند گوشی جدید را به‌عنوان بهترین دستگاه عکاسی معرفی کند.

او گفت: «گرچه بیشتر تغییرات به‌روزرسانی‌های تدریجی در مقایسه با مدل‌های سال گذشته خواهند بود، انتظار داریم که تمرکز اپل بر فناوری دوربین، عکاسی و فیلم‌برداری باشد.»

«بر اساس پژوهش سی‌سی‌اس اینسایت در مورد بازار مصرفی، هنگام انتخاب گوشی هوشمند جدید، دوربین همچنان یکی از مهم‌ترین عوامل تصمیم‌گیری در خرید برای مصرف‌‌کنندگان محسوب می‌شود و بنابراین تعجبی نخواهد داشت که اپل روی این موضوع تمرکز کند.

«شایعه‌های مطرح‌شده در مورد یک دکمه عکس‌برداری اختصاصی جدید در کنار گوشی جالب است، زیرا اپل در گذشته نیز معمولا سعی کرده است تعداد دکمه‌ها را کاهش دهد نه اینکه به آن‌ها اضافه کند.

«با این حال، این می‌تواند شیوه‌ای برای معرفی آیفون به‌عنوان ارائه‌دهنده بهترین تجربه دوربین عکاسی گوشی هوشمند باشد و ممکن است ویژگی‌های اضافی مانند قابلیت زوم آسان داشته باشد که تاییدی بر این ادعا است.»

جدا از گوشی‌های هوشمند، در این رویداد احتمالا نمونه‌های جدید ساعت اپل معرفی خواهد شد و برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که ایرپادهای جدید‌ــ هدفون‌های بی‌سیم اپل‌ــ ممکن است میان محصولات رونمایی‌شده باشند.
کد مطلب: 80715
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام