۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۰

همگاری گوگل با یک استارتاپ برای جداسازی مستقیم کربن از هوا

طبق این قرارداد 10 میلیون دلاری، گوگل اعتبار زدایش کربن را از هولوسن با نرخ 100 دلار به ازای هر تن متریک خریداری خواهد کرد.
همگاری گوگل با یک استارتاپ برای جداسازی مستقیم کربن از هوا
گوگل اعلام کرد که برای حمایت از فناوری جداسازی مستقیم کربن از هوا، با هدف جمع‌آوری و حذف انتشار دی اکسید کربن از جو، همکاری را با شرکت هولوسن (Holocene) آغاز کرده است.
 
به گزارش ایتنا، طبق این قرارداد 10 میلیون دلاری، گوگل اعتبار زدایش کربن را از هولوسن با نرخ 100 دلار به ازای هر تن متریک خریداری خواهد کرد. این قیمتی است که وزارت انرژی ایالات متحده به عنوان هدفی برای فناوری جذب مستقیم از هوا تعیین کرده است تا آن را به بخشی عملی از تلاش‌ها برای کاهش سرعت انتشار دی اکسید کربن در جو تبدیل کند.
 
جذب مستقیم از هوا، همانطور که از نام آن پیداست، می‌تواند دی اکسید کربن را از هوا جمع‌آوری کند، سپس این گاز را تغلیظ کند تا در مخازن زیرزمینی ذخیره شود. این ایده از نظر تئوری عالی به نظر می‌رسد، اما ثابت شده است که این فناوری گران و دشوار است.

 

گوگل اعلام کرد که پشتیبانی آن می‌تواند این امکان را برای هولوسن فراهم بیاورد تا 100000 تن دی اکسید کربن را از جو تا اوایل دهه 2030 جمع‌آوری و ذخیره‌سازی کند. علاوه بر این به این شرکت کمک می‌کند تا فناوری DAC خود را اصلاح کند. هولوسن در وب‌سایت خود توضیح دقیق‌تری از رویکرد DAC ارائه کرده است.
 
پایداری زیست‌محیطی به موضوع مهمی برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری تبدیل شده است. گوگل سرمایه‌گذاری بزرگی در راستای تعدیل کربن (carbon offsets) انجام داده است، به اندازه‌ای که ادعا می‌کند کل «میراث کربن» خود را حذف کرده است، و قصد دارد تا سال 2030 به وضعیت عدم انتشار کربن (کربن‌خنثی) برسد. اما، به دلیل تقاضای شدید دیتاسنترهای آن در جهت استفاده از هوش مصنوعی، انتشار گازهای گلخانه‌ای آن تقریبا 50 درصد در پنج سال گذشته افزایش یافته است.
کد مطلب: 80780
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام