۰
plusresetminus
پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵

دارک وب چقدر خطرناک است؟

وب تاریک مجموعه‌ای از وب‌سایت‌‌های پنهان است که تنها از طریق یک مرورگر تخصصی قابل دسترسی است. 
دارک وب چقدر خطرناک است؟

اینترنت متشکل از میلیون‌ها صفحه وب، پایگاه داده و سرور است که همگی به یکدیگر متصل هستند و شبانه‌روز کار می‌کنند.

 اینترنتی که روزانه استفاده می‌کنیم که به وب سطحی نیز معروف است، سایت‌هایی هستند که با استفاده از موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و سایرین می‌توان آنها را یافت.

از نظر آماری، این مجموعه از سایت‌ها و داده‌ها کمتر از 5 درصد کل اینترنت را تشکیل می‌دهد.
 

 تعریف وب تاریک


دارک وب، از نظر بصری، بخش بسیار پنهانی از وب عمیق است که تنها تعداد کمی از افراد می‌توانند وارد وب تاریک شوند و از آن استفاده کنند.

به عبارت دیگر، وب تاریک مجموعه‌ای از وب‌سایت‌‌های پنهان است که تنها از طریق یک مرورگر تخصصی قابل دسترسی است. 

در واقع، دارک وب برای ناشناس ماندن و خصوصی نگه داشتن فعالیت‌های اینترنتی استفاده می‌شود که می‌تواند در مسیرهای غیرقانونی و بزهکاری و برخی جرایم نیز مورد سواستفاده قرار گیرد.  

 

وب تاریک و وب عمیق حدود 90 درصد از کل وب سایت‌ها را تشکیل می‌دهد و این وب پنهان به قدری بزرگ است که نمی‌توان تعداد صفحات یا سایت‌های فعال در آن را شمارش و کشف کرد!

 لازم به ذکر است که صفحات وب تاریک هیچ فهرستی ندارد و موتورهای جستجو مانند گوگل و سایر ابزارهای جستجو نمی‌توانند نتایج صفحه را در وب تاریک کشف یا نمایش دهند.
 

خطرات دارک وب


در حالی که مرور وب تاریک غیرقانونی نیست، اما در عین حال، می‌تواند برای برخی دردسرساز باشد، چرا که فعالیت‌های ناخواسته در بسیاری از قسمت‌های وب تاریک ادامه دارد.

بنابراین اگر به قدر کافی مراقب نباشید، کلاهبرداران، بزهکاران و هکرها می‌توانند شما را در معرض مخاطرات ناخواسته قرار دهد. متاسفانه وب تاریک می‌تواند مکان بسیار خطرناکی باشد. 

حتی ممکن است در طول مرور اولیه خود با بسیاری از تهدیدات رایج مانند بدافزار، باج افزار و بدافزار فیشینگ مواجه شوید. بنابراین، اگر به جست‌وجو در هر سایتی در وب تاریک ادامه دهید، خود را در خطر هدف قرار گرفتن و هک شدن قرار می دهید. 

صرف نظر از اینکه کاربر حرفه‌ای یا صاحب کسب و کاری هستید، اگر می خواهید از سوء استفاده از اطلاعات خصوصی خود جلوگیری کنید، باید اقدامات احتیاطی را برای دور نگه داشتن اطلاعات و زندگی خصوصی خود از وب تاریک انجام دهید.

همچنین مهم است که اجازه ندهید کودکان به آن نزدیک شوند.
کد مطلب: 80996
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام