۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۸

جریمه ۱.۵ میلیون دلاری خودران کروز به دلیل پنهانکاری در گزارش تصادف با عابر پیاده

در این حادثه، یکی از خودروهای خودران این شرکت یک عابر پیاده را در سانفرانسیسکو زیر گرفت و 6 متر با سرعت 11 کیلومتر در ساعت او را بر روی زمین کشید، که منجر به مجروحیت شدید وی شد. 
جریمه ۱.۵ میلیون دلاری خودران کروز به دلیل پنهانکاری در گزارش تصادف با عابر پیاده
شرکت کروز (Cruise)، به عنوان بخش خودروی خودران شرکت جنرال موتورز (GM)، به دلیل ارائه اطلاعات ناقص در مورد وقوع یک تصادف برای خودروی آن در اکتبر ۲۰۲۳، از سوی سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌هابه مبلغ ۱.۵ میلیون دلاری (NHTSA) جریمه شد. در این حادثه، یکی از خودروهای خودران این شرکت یک عابر پیاده را در سانفرانسیسکو زیر گرفت و 6 متر با سرعت 11 کیلومتر در ساعت او را بر روی زمین کشید، که منجر به مجروحیت شدید وی شد. 

به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، ابتدا کروز گزارش‌هایی ناقص ارائه داده بود و این جزئیات مهم را از NHTSA مخفی کرده بود. این شرکت در نهایت گزارش کاملی ارائه داد که نشان می‌داد مدیران کروز در جلساتی با مقامات، ویدیویی از حادثه را پخش کرده بودند، اما مشکلات اینترنتی باعث شد که بخش کشیده شدن عابر پیاده در ویدیویی که در حال استریمینگ بود دیده نشود. با این حال، مدیران کروز این بخش مهم را به‌طور شفاهی هم ذکر نکردند.

NHTSA پس از درخواست ویدیوی کامل این حادثه بود که از جزئیات کشیده شدن عابر پیاده مطلع شد. همچنین بنا به درخواست این آژانس، کروز چهار گزارش دیگر از تصادفات خود را اصلاح کرد تا جزئیات بیشتری از آنها ارائه کند. اکنون NHTSA از کروز خواسته است تا برنامه‌ای برای اصلاحات در رویه خود آماده نموده و اطلاعاتی درباره تعداد خودروهایش، میزان مسافت طی شده و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری ارائه کند.

 

علاوه بر این، کروز موظف شده است هر سه ماه یک بار با NHTSA جلساتی برگزار کند و گزارش‌های مربوط به عملکرد و ایمنی خود را تحویل دهد. این دستور به مدت حداقل دو سال اجرا خواهد شد و ممکن است تا سه سال تمدید شود. با وجود این جریمه، تحقیقات NHTSA درباره رعایت نکات ایمنی توسط کروز همچنان باز است و این شرکت تحت تحقیقات وزارت دادگستری و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز قرار دارد.

این حادثه باعث تغییرات مدیریتی عمده‌ای در کروز شد، از جمله استعفای مدیرعامل و کاهش سرمایه‌گذاری GM در این شرکت. با این حال، کروز تلاش می‌کند با مدیریت جدید خود این وضعیت را بهبود ببخشد.
کد مطلب: 81144
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام