۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۸

اندرویدی‌ها مجهز به قابلیت‌های ضدسرقت می‌شوند

گوگل در اوایل سال جاری از ارائه ۳ ویژگی حفاظت در برابر سرقت موبایل خبر داد و اکنون عرضه آنها در اندروید را آغاز کرده است.
اندرویدی‌ها مجهز به قابلیت‌های ضدسرقت می‌شوند

ابزارهای مذکور «قفل ردیابی سرقت» (Theft Detection Lock)، «قفل آفلاین دستگاه» (Offline Device Lock) و «قفل از راه دور» (Remote Lock) با این هدف ارائه شده اند که راهی برای قفل سریع دستگاه ها حتی پس از سرقت شدن در اختیار کاربران قرار دهند. به این ترتیب سارقان نمی توانند به هیچ گونه اطلاعات حساس دست یابند.

به گزارش ایتنا از مهر، یکی از خبرنگاران حوزه اندروید در شبکه های اجتماعی اعلام کرد ۲ ابزار نخست روی دستگاه شیائومی ۱۴ تی پرو ظاهر شده اند. همچنین به گفته او چند کاربر پیکسل نیز قابلیت «قفل از راه دور» را مشاهده کرده اند.

«قفل ردیابی سرقت» به محض دزدیده شدن دستگاه فعال می شود. به گفته شرکت در ماه می، این ویژگی از هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌کند تا بفهمد کسی گوشی فرد را از دستش می رباید و قصد دویدن، دوچرخه سواری یا دور شدن از وی را دارد. در چنین حالتی صفحه نمایش موبایل قفل می شود.

از سوی دیگر «قفل آفلاین دستگاه» می تواند پس از آنکه سارق ارتباط موبایل با این اینترنت را قطع کرد، به طور خودکار نمایشگر را نیز قفل کند.

کاربر هم اکنون می تواند با کمک قابلیت Find My Device موبایل خود را از راه دور قفل کند اما ویژگی سوم یا همان «قفل از راه دور» به فرد اجازه می دهد بدون آنکه پسورد حساب کاربری گوگل خود را بیابد، دستگاهش را قفل کند.
کد مطلب: 81174
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام