۰
plusresetminus
شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۳

گوشی ترامپ و ونس هک شد!

بر اساس گزارش رسانه‌ها، هکرهای چینی ظاهرا تلفن‌های ترامپ و ونس، نامزد معاونت ریاست‌جمهوری را هدف حمله سایبری قرار داده‌اند. گفته شده این حملات شامل افراد نزدیک به کامالا هریس نیز شده است.
گوشی ترامپ و ونس هک شد!

بر اساس تحقیقات خبرگزاری آسوشیتدپرس و گزارش روزنامه‌‌های نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال، هکرهای چینی به تلفن‌های همراه افراد مربوط به کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، حمله کرده‌اند.

به گزارش ایتنا و به نقل از دویچه وله، گفته شده است هدف از حمله سایبری به شرکت مخابراتی "ورایزون" تلفن‌های همراه دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نیز جی.دی. ونس، نامزد معاونت او در این سمت بوده است.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که حملات سایبری مذکور همچنین شامل افراد نزدیک به کارزار تبلیغاتی کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است.

در همین حال گزارش شده است که از طریق داده‌های شرکت‌های مخابراتی مربوط به این تلفن‌‌ها قابل مشاهده بوده است که "چه اشخاصی در چه زمانی و برای چه مدت با یکدیگر تماس گرفته و پیامک رد و بدل شده است."

با این حال در حال حاضر مشخص نیست که آیا داده‌های مذکور واقعا به سرقت رفته‌اند یا نه.

اف بی آی: تحقیقات در جریان است
در همین حال بر اساس بیانیه پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) فعلا تائید نشده است که چه افرادی احتمالا مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

پلیس فدرال آمریکا در عین حال گفته است که تحقیقات این نهاد پیرامون "دسترسی غیرمجاز به زیرساخت‌های مخابراتی توسط عواملی که با چین در ارتباط هستند" در جریان است.

بر اساس این گزارش‌ها، مقامات آمریکایی بر این باور هستند که به ویژه ترامپ و ونس "جزو افرادی هستند که شماره تلفن آنها هدف قرار گرفته است" و این اقدام ظاهرا "بخشی از یک کمپین جاسوسی سایبری بزرگ‌تری بوده که توسط چین راه‌اندازی شده است."

هشدارهای متعدد در مورد هکرهای چینی
پلیس فدرال آمریکا در طول ماه‌های اخیر بارها در مورد احتمال حملات سایبری توسط هکرهای چینی، هشدار داده است.

در همین حال کریس ری، رئیس اف بی آی در ماه ژانویه سال جاری میلادی به کنگره آمریکا گفته بود که "بازرسان این نهاد گروهی به نام "Volt Typhoon" را که تحت حمایت مالی دولت بوده است، منهدم کرده‌اند."

 به گفته او، هکرها "کارخانه‌های تصفیه آب، شبکه‌ برق و سیستم‌های حمل و نقل و همچنین روترهای کوچک اداری و خانگی متعلق به افراد و شرکت‌ها در سراسر ایالات متحده را هدف قرار داده‌اند."

ری همچنین خبر داد که پلیس فدرال آمریکا در ماه گذشته یک "عملیات جداگانه توسط دولت چین را که دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و برخی سازمان‌های دیگر را هدف قرار داده بود، متوقف کرده است."

رئیس اف بی آی در این مورد همچنین گفت که "بدافزارهایی توسط عاملان بر روی بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه، از جمله دوربین‌ها و روترها برای استفاده خانگی و اداری، نصب شده است."
کد مطلب: 81520
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ