۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۴

شکایت یک گروه حامی مصرف‌کننده برزیلی از تیک‌تاک و متا

یک گروه حامی حقوق مصرف کننده، دو شکایت از واحدهای برزیلی شرکت‌های شبکه اجتماعی تیک‌تاک، Kwai و متا، تنظیم کرد و بیش از ۵۲۵ میلیون دلار خسارت خواست.
شکایت یک گروه حامی مصرف‌کننده برزیلی از تیک‌تاک و متا

گروه «موسسه دفاعی جمعی» در برزیل، ظاهرا این شکایت را به دلیل کوتاهی شبکه‌های اجتماعی در ایجاد مکانیزمی برای جلوگیری از استفاده بی‌رویه خردسالان از این پلتفرم‌ها تنظیم کرده است.

پس از رویارویی چند ماهه میان ایلان ماسک، مالک «ایکس» و دادگاه عالی برزیل، ساماندهی شبکه‌های اجتماعی به بحث داغی در برزیل تبدیل شده است.

در این شکایت‌ها، از این شرکت‌ها خواسته شده است مکانیزم‌های حفاظت از داده شفافی را ایجاد کرده و هشدارهایی درباره ریسک‌های اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی برای سلامت روان کودکان و نوجوانان صادر کنند.

این شکایت‌ها بر مبنای یک سلسله مطالعات درباره آسیب احتمالی ناشی از استفاده بدون نظارت از شبکه‌های اجتماعی توسط کودکان و خردسالان بوده است.

شرکت متا در بیانیه‌ای اعلام کرد که می‌خواهد افراد جوان، تجربیات ایمن و متناسب با سن خود را در پلتفرم‌های این شرکت داشته باشند و این شرکت بیش از یک دهه است که روی این مسائل کار می‌کند و بیش از ۵۰ ابزار، منبع و ویژگی را برای حمایت از نوجوانان و والدین آنها، ساخته است.

این شرکت که مالک فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ است، همچنین اعلام کرد به تازگی یک «حساب نوجوان» جدید در اینستاگرام معرفی کرده است که به زودی در برزیل عرضه می‌شود و قول می‌دهد به‌ شکل خودکار، حساب‌هایی را که نوجوانان می‌توانند ببینند و اینکه چه کسی می‌تواند با آنها تماس بگیرد را محدود کند.

بر اساس گزارش رویترز، تیک‌تاک اعلام کرد که هیچ اطلاعی درباره این پرونده دریافت نکرده است، در حالی که شبکه اجتماعی ویدیویی  Kwai، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایمنی کاربر، یکی از اولویت‌های این پلتفرم است؛ به‌ خصوص وقتی پای خردسالان در میان باشد.
کد مطلب: 81557
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ