۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۱:۴۵

تلاش برای واگذاری 118 به بخش خصوصی

روح‌الهی مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران در گفت‌و‌گو روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نخستین اقدام، خارج کردن مرکز 118 از حالت هزینه‌ای است. وی افزود: برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در 118 باید شرایطی فراهم شود که این مرکز، امکان جبران هزینه‌های خود را داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر و به منظور پرداخت حقوق اپراتورهای مرکز 118 سالیانه حدود 50 میلیارد ریال از سوی شرکت مخابرات هزینه می‌شود. روح‌الهی تصریح کرد: این در حالی است که این مرکز قابلیت‌های بسیاری دارد که با استفاده بهینه از آنها، نه تنها امکان جبران هزینه‌های آن به وجود خواهد آمد، بلکه شرایط برای اشتغال تعداد زیادی از متقاضیان در این مجموعه نیز فراهم خواهد شد. وی تاکید کرد: با اجرای این طرح،‌ اشتغال افراد فعال در این مرکز نه تنها به خطر نخواهد افتاد،‌ بلکه امکان پذیرش نیروی کاری جدید نیز فراهم خواهد شد. وی در خصوص اقداماتی که تاکنون در این زمینه انجام شده است، گفت: تا کنون و بر اساس پیشنهادی که به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه شده است، مرکز 118 می‌تواند با ارایه سرویس‌های متنوع، امکان جبران هزینه‌های خود را به وجود آورد. مدیرعامل مخابرات استان تهران با بیان این مطلب 96 درصد تماس‌ها با 118 برای اطلاعات مشاغل است، خاطرنشان کرد: بر اساس طرح پیشنهادی، با موافقت مشاغلی که از سرویس 118 استفاده می‌کنند هزینه اندکی به عنوان آبونمان به صورت ماهیانه از آن‌ها اخذ خواهد شد. وی افزود: در حال حاضر، تعرفه‌های پیشنهادی برای شهرهای مختلف به سازمان تنظیم مقررات ارایه شده است که به محض تصمیم‌گیری و ابلاغ از سوی آن‌ سازمان، عملیاتی خواهد شد. روح‌الهی درباره سرویس‌های قابل ارایه از سوی 118 نیز اظهار داشت: به عنوان منشی تلفنی مشاغل عمل کردن، یکی از سرویس‌هایی است که در صورت اجرای این طرح، امکان ارایه آن وجود دارد.
کد مطلب: 9050
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ