۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۲۰:۰۴

افت سرعت كل اينترنت به ورودي‌هاي اصلي مربوط است

محمد روح‌اللهي در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين كه اطلاعات شركت‌هاي مخابرات استاني از طريق شركت مخابرات ايران به بورس منتقل مي‌شود و اين شركت‌ها ارتباط مستقيمي با بورس و خصوصي‌سازي ندارند، گفت: تمام امور مديريتي و تصميم‌گيري راجع به خصوصي‌سازي در شركت مخابرات ايران انجام مي‌شود و براي پرهيز از تشتت در اطلاع‌رساني تنها مرجع، شركت مخابرات ايران است. او افزود:‌ آخرين خبر رسانه‌يي و غيررسمي پيرامون خصوصي‌سازي شركت مخابرات ايران پذيرش شركت از سوي بورس است در حالي كه هنوز كشف قيمت نشده است. روح‌اللهي همچنين اظهار كرد: اگر سهام عدالت و سهام كارمندان كه در قالب خصوصي تعريف مي‌شود 30 درصد و پنج درصد نهايي شود و 20 درصد نيز در انحصار دولت باقي بماند، 45 درصد به بخش خصوصي واگذار خواهد شد. او با اشاره به اين كه 118 جز خدمات مخابراتي و مديريت آن در اختيار مخابرات است تصريح كرد: ‌خدمات اپراتوري 118 در حال حاضر توسط بخش خصوصي انجام مي‌شود و شركت مخابرات ايران به بخش خصوصي واگذار شود يا نشود، خدمات پيمانكاري اپراتوري به بخش خصوصي واگذار شده است. مديرعامل شركت مخابرات استان تهران در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به 890 دستگاه مولتي‌مدياي خريداري شده در سال گذشته اظهار كرد: ‌در حال حاضر 668 دستگاه مولتي مديا مشمول بهره‌برداري است كه در حومه‌ تهران 102، كرج 52 و شهر تهران 514 پايانه مولتي مديا فعال بوده و سرويس‌دهي مي‌كند. روح‌اللهي در خصوص نوع سرويس‌دهي اين پايانه تصريح كرد: اين دستگاه‌ها توسط پيمانكار نگه‌داري مي‌شود و چون شارژينگ دارند و با كارت تلفن هم كارت مي‌كنند اگر خرابي در دستگاه‌ها پيش بيايد پيمانكار آن را رفع مي‌كند. او با اشاره به محدوديت‌هايي كه به دليل حضور پايانه‌ها در اماكن شلوغ براي استفاده از دستگاه‌ها وجود دارد، با بيان اين كه اينترنت با سرعت پايين كشور در همين دستگاه‌ها ارائه مي‌شود گفت: به دليل همين مشكلات استقبال براي استفاده از اين پايانه‌ها زياد خوب نبوده است؛ شركت مخابرات استان تهران فعلا برنامه‌اي براي بسط و گسترش اين پايانه‌ها ندارد. مديرعامل شركت مخابرات استان تهران در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: شركت مخابرات اينترنت را توزيع مي‌كند و اگر مشكلي در جايي از شهر يا براي شركتي پيش بيايد، ممكن است اشكال از گيت وي يا شبكه‌ي توزيع استاني باشد اما چنانچه كل اينترنت با افت سرعت مواجه شود، ترديد نكنيد كه مشكل از ورودي‌هاي اصلي (گيت وي) است. او در ادامه با اشاره به اين كه شركت‌هاي مخابرات استاني اينترنت را از شركت زيرساخت در گيت وي تحويل گرفته و بين مشتركان توزيع مي‌كنند، درباره نحوه‌ي رسيدگي به شكايات قطعي اينترنت افزود: اگر مشتركي به شركت مخابرات استاني اعلام خرابي كند، ارتباط بين ورودي‌هاي اصلي، شبكه‌ شركت مخابرات و مشترك را تست خواهيم كرد. وي در ادامه سرويس‌هايي كه شركت مخابرات استان تهران در ديتا ارايه مي‌دهد را دو نوع عنوان و تصريح كرد: يكي از اين سرويس‌ها را شركت‌هاي ISP ارائه مي‌دهند كه مشتركان اين شركت‌ها در صورت اشكال بايد با ISP تماس بگيرند و اين شركت‌ها مي‌توانند به 1899 كه ناك ماست زنگ زده و اعلام خرابي كند تا مشكل رفع شود. او در خصوص چگونگي نظارت بر عملكرد شركت‌هاي ندا يا PAP گفت: مرجع ارايه‌ي پروانه به شركت‌هاي ندا، ISP و ديگر شركت‌ها موظف به نظارت بر عملكرد آن‌ها هستند. مديرعامل شركت مخابرات استان تهران با بيان اين كه در كشور ما ارايه‌ پروانه از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ضرورت مي‌گيرد، مرجع نظارتي را اين سازمان عنوان كرد كه به شكايات درخصوص عملكرد شركت‌هاي PAP ،ISP و ديگر شركت‌ها نظارت مي‌كند.
کد مطلب: 9841
نام شما
آدرس ايميل شما