۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۰

قطعي اينترنت از تكذيب تا تكريم

ايتنا - اصولا قرار نيست خبر اختلال‌هاي اينترنت اطلاع رساني عمومي شود و اين رسانه‌ها هستند كه بايد به مرجع عرضه اينترنت كشور مراجعه كرده و درصورت نبود انواع موانع مرسوم اداري اعم از انبوه جلسات، مرخصي‌ها، ماموريت‌ها، صرف نهار و ... پاسخكي دريافت كنند.


علي شميراني - ظاهراً قرار نيست هيچ تغيير در سياست‌هاي اطلاع‌رساني شركت ارتباطات زيرساخت به عنوان متوالي تامين پهناي باند اينترنت كشور رخ دهد.
همچون دفعات گذشته، اينترنت كشور در ابتداي هفته گذشته دچار اختلال شد، كاربران اختلال‌ها را كاملاً احساس كردند، رسانه‌ها پرسش‌گري كرده و در نهايت شركت ارتباطات زيرساخت تنها در پاسخ به پرسش يكي از رسانه‌ها اختلال مذكور را تاييد كرد.

به عبارت ديگر همچون گذشته خبري از اطلاعيه رسمي، توضيح مشكل، زمان رفع اختلال، مسيرهاي جايگزين و دادن اطمينان خاطر به مصرف‌كنندگان اينترنت در كشور از سوي شركت مذكور در كار نبود.
عذرخواهي كه پيشكش. امري كه روي آن تاكيد بسياري شده و در فرهنگ ما به تكريم ارباب رجوع معروف است.

در عوض زماني كه همچنان اختلال‌ها محسوس و غيرقابل انكار بود، پيگيري يكي از رسانه‌ها در خصوص علت ماجرا تنها تكذيب شركت زيرساخت را در پي داشت.
آري، به هر حال اينگونه است و اصولا قرار نيست خبر اختلال‌هاي اينترنت اطلاع رساني عمومي شود و اين رسانه‌ها هستند كه بايد به مرجع عرضه اينترنت كشور مراجعه كرده و درصورت نبود انواع موانع مرسوم اداري اعم از انبوه جلسات، مرخصي‌ها، ماموريت‌ها، صرف نهار و ... پاسخكي دريافت كنند.

اما بشنويد از ريزكشور نقطه‌اي شكل حاشيه خليج فارس. در همين ايام كه مسئولان اينترنت كشور بدون اشاره به هيچ جزئياتي در پي تاييد و تكذيب اختلال اينترنت بودند، شركت «دو» در امارات متحده عربي چه خبري را خطاب به اندك مصرف‌كنندگان اينترنت كشورشان مخابره كرد.
اين شركت اعلام كرد، كابل SMW۳ در نزديكي كانال سوئر مصر و كابل i۲i كه جنوب هند و سنگاپور را به يكديگر متصل مي‌كند، قطع شده است.
«دو» در ادامه گفته، به سرعت از مسيرهاي جايگزين خود براي تامين اينترنت استفاده خواهد كرد اما كاربران احتمالا با كندي سرعت اينترنت مواجه خواهند شد.

اگرچه كندي سرعت در اين كشور از سوي كاربران گزارش نشد، ليكن شركت مذكور به راحتي موضوع را به اطلاع مصرف‌كنندگان خود رساند، حال آن كه چه بسا به راحتي مي‌توانست به تكذيب موضوع بپردازد.

مخلص كلام آنكه اگر مسئولان شركت ارتباطات زيرساخت عادت كنند كه همچون شركت مخابرات و اپراتورهاي تلفن‌همراه كشور قبل يا حين بروز اختلال، به مشتركان خود احترام گذاشته و ضمن پوزش به بيان چرايي و زمان رفع مشكل مي‌پردازند، عادت نيكي بوده و به مشتركان خود لطف كرده‌ اند.
 
کد مطلب: 20623
نام شما
آدرس ايميل شما


منتقد
feedback
اینتای عزیز.
چرا ایران رو با عربستان.آمریکا و کشور های اروپایی مقایسه میکنید؟
با این کار به خدا ما افسردگی میگیریم.
برای افزایش روحیه میتونید ایران رو از نظر تکنولوژی.رفتار مسئولین.سرعت اینترنت و ... با سومالی مقایسه کنید.
تنها کشوریه که اگر به ایران مقایسه بشه به ما روحیه میده.
والا!!!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام