ايتنا - به عنوان شهروندانی که حقی و حقوقی دارند، انتظار داریم در مواقع اینچنینی، حداقل اطلاعرسانی به موقع انجام شود.
ايمان بيك دو سه روز پایانی هفتهای که گذشت، بار دیگر دسترسی به سایتها و سرویسهای وب که نیازمند تبادل اطلاعات رمزگذاری شده بودند، قطع شد. به این ترتیب پایان هفتهای بدون ایمیلهایمان در جیمیل و یاهو سپری کردیم.
گفته میشود قطع دسترسی به برخی سرویسهای ارتباطی به ویژه در شرایط بحرانی، به عنوان بخشی از فرایند مدیریت ارتباطات، حق دولتهاست. فارغ از اینکه در هفته گذشته اصولا قطع دسترسی با برنامه بوده یا اتفاقی، به عنوان شهروندانی که حقی و حقوقی دارند، انتظار داریم در مواقع اینچنینی، حداقل اطلاعرسانی به موقع انجام شود. یا اگر اطلاع نمیدهند، حداقل از صفحه «فیلترینگ موقت» استفاده کنند.
حق دولت را میپذیریم و انتظار داریم دولت هم حق ما را در دانستن به رسمیت بشناسد.
دلیلی ندارد ساعتها پشت کامپیوتر به انتظار باز شدن صفحهای بمانیم که قرار نیست باز شود. اگر بدانیم، ابتدا برنامهریزی میکنیم که مطالب و موارد مهم و مورد نیاز را قبل از قطعی از ایمیلمان خارج کنیم و بعد هم، عمر گرانمایه و پهنای باند محدود را پای سرویسی که قرار نیست دریافت کنیم، بر باد نمیدهیم.