حسین رسولی - همه ما با این عبارت آموزشی و طنزآمیز در دوران دبیرستان آشنا هستیم که: «بخشش لازم نیست اعدامش کنید.» عبارتی که لزوم ویرایش و ویراستاری را به بهترین نحوی به آموزندگان القا میکرد.
از آن هنگام مدت زمان مدیدی گذشته و اغلب ما ما مدارج علمی مترقیتر را گذرانده ایم. ولی همچنان لزوم توجه به چنین مواردی در نزد اغلب مهندسان و کارشناسان و پزشکان نیز مهجور مانده است.
نمونه آن همچنان که در تصویر میبینید، اشتباه فاحشی است که در تبلیغات محیطی یکی از برندهای معتبر بین المللی که در جای جای شهر پخش شده، صورت گرفته است.
آنچه مایه تاسف و البته حیرت است اینکه متصدیان تبلیغات مربوط زمان و هزینه هنگفتی را صرف ایجاد این تبلیغ کرده اند؛ بدون آنکه اندک وقعی به محتوا و معنی و صحت آن گذاشته باشند.
اخه دوست دانشمند
شما تبلیغ توی این میبینی؟ مگر اینکه کل تابلو رو حذف میکرد اینو اونوقت هیچی معلوم نبود که.
واقعیته که داریم توی خیابونا و بزرگراها میبینیمش هر روز
خیلی بد تبلیغ کردن.
فارسی هم می فهمه یعنی چی؟ مگه بلانسبت در باره حیوون حرف میزنی؟
به زبان همه باید احترام گذاشت مخصوصا کشوری که شما بازارش رو قبضه کردی و بدلیل تحریم و نبودن رقبای قوی دارین حسابی ازش سود می برین