بیش از ۱۵ روز است که شبکه اینترنت کشور علاوه بر مشکلات کندی قبل دچار مشکلات جدیدی شده است که باعث افت و نارضایتی مصرف کنندگان اینترنت گردیده است.
برخی از این اشکالات فنی و تخصصی عبارتند از: ۱. عدم امکان دسترسی به برخی از سایتهای ایرانی یا خارجی هاست شده در خارج یا داخل که بصورت زمانی و منطقه ای متغییر است. مثلا دسترسی به یک سایت از بعضی از رنج IP ها و یا حتی شهرها در بازه های زمانی مختلف بطور کامل مسدود می گردد. ۲. اختلال عملکرد در نرم افزارهای تحت وب : ارسال (submit) یک فرم در بخشی از یک نرم افزار دچار وقفه طولانی می شود و در حالت انتظار باقی می ماند اما با استفاده از پورت SSL و رمز نگاری مسیر ارتباطی تا سرور که قابل مداخله در مسیر تبادل اطلاعات نیست یا تغییر ISP در همان محل بر روی همان نرم افزار مشکل برطرف می گردد و فرم سریعا ارسال می گردد. ۳. قطع شدن مسیر ارتباطی بین دو IP در در داخل کشور که از پروتکل های امن و رمزنگاری شده برای ایجاد شبکه خصوصی مجازی داخلی استفاده می کنند. ۴. تغییر کلیدهای رمزنگاری شده SSL که بصورت منطقهای و زمانی انجام میگردد و این امر امنیت تبادل اطلاعات و تجارت الکترونیکی را بشدت دچار ریسک نموده است. ۵. وجود اختلال Packet lost و یا کاهش پهنای باند از بعضی از نقاط در حین استفاده از برخی از سایت ها
قطعی و اشکالات مکرر اینترنت ایرانسل در همين حال از شب گذشته مشترکان وایمکس ایرانسل نيز با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند. از شب گذشته مشترکان اینترنت ایرانسل با مشکلاتی مواجه شده و دسترسی آن ها به برخی سایت ها امکان پذیر نبوده است. بنابر این گزارش، این عدم امکان دسترسی به برخی سایت ها باعث رنجش مشترکان ایرانسل شده است و جالب اینجاست که برخی مشترکان به برخی سایت ها دسترسی نداشته و قادر به مشاهده برخی سایت ها هستند که این موضوع در مناطق مختلف تهران متغیر و گاه برعکس است. تماس مشترکان اینترنت وایمکس ایرانسل با پشتیبانی این شرکت نیز نتیجه ای در بر نداشته و این اشکالات اساسی همچنان ادامه دارد.
مشکلات packet lost را به شخصه مشاهده کرده ام و دسترسی من به طور مقطعی به گوگل محدود میشود. من از اینترنت پارس آلاین استفاده میکنم.
آیا دلیلی برای اختلالات متصور هستید؟
آیا دلیلی برای اختلالات متصور هستید؟