ویرلن ؛ بهترین راهکارهای بازاریابی آنلاین برای سال ۲۰۱۷
با شروع سال ۲۰۱۷ مدیران بازاریابی در برندها و استارت آپ ها برنامه های بازاریابی سال گذشته را بررسی میکنند و بازخورد روش های مختلف تبلیغاتی را با یکدیگر مقایسه میکنند تا برای سال جدید بتوانند بهترین و موثر ترین تکنیک ها را بکار بگیرند.
---------- رپرتاژ آگهی ----------
با شروع سال ۲۰۱۷ مدیران بازاریابی در برندها و استارت آپ ها برنامه های بازاریابی سال گذشته را بررسی میکنند و بازخورد روش های مختلف تبلیغاتی را با یکدیگر مقایسه میکنند تا برای سال جدید بتوانند بهترین و موثر ترین تکنیک ها را بکار بگیرند . پس از بررسی و تحلیل کامل فیدبک انواع روش های تبلیغات آنلاین که توسط برندهای بزرگ بین المللی و همچنین استارت آپ های جوان بکار گرفته شده است ، ویرلن برترین تکنیک های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی برای سال ۲۰۱۷ را معرفی کرد:
سئو بهینه سازی سایت برای جستجوی گوگل یا سئو سایت باز هم به عنوان برترین تکنیک بازاریابی آنلاین مورد توجه وبمستران قرار گرفته است و هم اکنون رقابت بسیار شدیدی برای کسب رتبه اول گوگل بین وب سایت ها وجود دارد . طراحی سایت براساس جدیدترین الگوریتم های SEO و با قابلیت نمایش مناسب در موبایل ، محل مناسب هاستینگ سرور سایت ، سرعت بالای سایت در لود شدن ، تجزیه تحلیل سایت با استفاده از تمام بخش های گوگل وبمستر و گوگل آنالیتیک ، تحلیل سایت از طریق سایت بین المللی MOZ و الکسا ، تولید محتوای دست اول ، استفاده درست از کیورد هایی که جستجوی بالایی دارد که از طریق سایت گوگل ترند در درسترس است و دریافت بک لینک فالو دائمی از طریق رپرتاژ آگهی جزو مهمترین تکنیک های سئو سایت است .
رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی یا روابط عمومی دیجیتال ( PR ) بالاترین رشد را میان موثر ترین روش های بازاریابی آنلاین و سئو در سال گذشته داشته است . رپورتاژ در واقع یک خبر تبلیغاتی است که به سفارش برندها و از طریق شرکت ویرلن در خبرگزاری های معتبر و همچنین سایت های خبری پربازدید در حوزه آی تی و لایف استایل منتشر میشود . انتشار اخبار رسمی کسب و کار ها در خبرگزاری های پربازدید میتواند اعتبار بالای را برای تبلیغ دهنده ایجاد کند . امروز رپورتاژ خبری یکی از مهمترین استراتژی های مارکتینگ و برندینگ کمپانی های بزرگ و استارت آپ های هوشمند است . همچنین شرکت گوگل در مقالات آموزشی و کنفرانس های مختلفی اعلام کرده است که با توجه به اینکه چند کلمه کلیدی در متن رپرتاژ آگهی به وب سایت تبلیغ دهنده لینک فالو میشود و خبر منتشر شده در سایت ها آرشیو شده و حذف نمیشود ، این یک روش دریافت بک لینک کاملا ارگانیک است و موثر ترین تکنیک جهت بهبود رتبه سایت در گوگل محسوب میشود .
تبلیغات در گوگل تبلیغات گوگل یکی از پرکاربرد ترین روش های بازاریابی دیجیتالی است که برای کسب و کار های بزرگ و کوچک در سراسر دنیا بسیار مفید و پربازده بوده است . تبلیغات در گوگل بصورت کلیکی محاسبه میشود و بنابراین آگهی دهنده تنها برای مخاطبین واقعی که وارد وب سایت میشوند هزینه پرداخت میکند . تبلیغات کلیکی گوگل پس از سفارش از طریق شرکت ویرلن ، بسرعت فعال میشود و در رتبه اول جستجو برای هر کلمه کلیدی که مورد نظر باشد نمایش داده میشود . امکانات بسیاری برای مدیریت تبلیغات گوگل وجود دارد و در واقع این هدفمند ترین روش بازاریابی آنلاین میباشد . با توجه به اینکه امروزه افراد بسیاری با استفاده از گوشی موبایل یا تبلت در گوگل جستجو میکنند و تبلیغات گوگل بالای نتایج اصلی و در رتبه اول نمایش داده میشود ، درواقع این نوع آگهی ، یکی از بهترین روش های تبلیغات در موبایل نیز محسوب میشود .
ایمیل مارکتینگ ارسال خبرنامه و ایمیل تبلیغاتی برای مخاطبین هدف بهترین روش بازاریابی آنلاین است و همچنین ارسال دوره ای برای مشتریان نیز بهترین راهکار برای تشویق آنان به خرید دوباره از مجموعه شما خواهد بود . وب سایت های ایمیل مارکتینگ بین المللی مانند Mailchimp ابزار های بسیار کارآمد و در عین حال ساده ای را برای ارتباط با مخاطبین از طریق ایمیل در اختیار ما قرار داده اند که حتی برای کسب و کار های کوچک بصورت تبلیغات رایگان قابل استفاده است ! فقط کافیست لیست ایمیلی از جامعه مخاطب خود تهیه کنید ، از طریق سایت های ایمیل مارکتینگ یک صفحه ایمیل گرافیکی زیبا درست کنید ، به بخش های مهم و مرتبط سایت خود لینک دهید و آنرا برای بانک ایمیل خود ارسال کنید . ارسال ایمیل تبلیغاتی اگر بصورت حرفه ای و با محتوای مناسب انجام شود میتواند بهترین و ارزان ترین روش دیجیتال مارکتینگ باشد .
تبلیغات در شبکه های اجتماعی تبلیغات در فیسبوک ، یوتیوب ، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی جزو هدفمند ترین و پرطرفدار ترین روش های دیجیتال مارکتینگ در دنیاست و تبلیغ در این وب سایت ها بسیار موثر و زود بازده است . متاسفانه در ایران امکان ثبت آگهی از طریق این شبکه ها وجود ندارد . تبلیغات در اینستاگرام و تبلیغات در تلگرام در ایران و درمیان مدیران کسب و کار ها خواهان بسیاری دارد اما متاسفانه پلتفرم تبلیغاتی این شبکه ها در ایران ایران قابل استفاده نیست و از طرف این سایت ها برای ایران محدود شده است .
تبلیغات ویدئویی تبلیغات ویدئویی شامل ساخت یک تیزر تبلیغاتی خلاقانه و کوتاه در حدود یک تا دو دقیقه است که در شبکه های اجتماعی منتشر میشود و درصورتی که مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و وایرال شود ، میتواند بسرعت باعث محبوبیت برند ها میان مردم شود .
تبلیغات بنری تبلیغات بنری ثابت یا همان بنر های انیمیش تبلیغاتی که همیشه در ستون های کناری یا بالا و پایین وب سایت ها دیده میشود یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغات اینترنتی محسوب میشود و درواقع تبلیغات بسیار پر هزینه و دیر بازدهی هستند که در صورت تداوم آن و نمایش در جایگاه های مناسب سایت های پربازدید میتواند برای برندینگ کمپانی های بزرگ بسیار موثر باشد . اما برای استارت آپ ها و کسب و کار های نوپا چندان موثر نخواهد بود .
تبلیغات کلیکی تبلیغات کلیکی به صورت بنر یا متن و حتی ویدئو در وب سایت ها و برنامه های موبایل نمایش داده میشود و یکی از موثرترین تکنیک های تبلیغات هدفمند در دنیاست که توسط کمپانی های بزرگی مانند گوگل ارائه میشود . در ایران اما بدلیل عدم صداقت برخی از سایت های نمایش دهنده تبلیغ و حتی سایت های تبلیغات کلیکی ، متاسفانه درصد بالایی از ورودی ها فیک و غیرواقعی هستند و تنها باعث از بین رفتن هزینه آگهی دهنده میشوند .
در نهایت مهمترین و تاثیرگذار ترین موردی که میتواند باعث موفقیت در بازاریابی از روش های مختلف شود ، خلاقیت در تولید محتوا و انتشار حرفه ای آن توسط شرکت تبلیغاتی ویرلن است که به برندهای برتر و استارت آپ های هوشمند ارائه میشود .