۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۷ ساعت ۲۰:۵۴

روزانه 22000 ویروس جدید وب را بمباران می‌کنند

بررسی‌های آماری جدید نشان می‌دهد که در سال گذشته میلادی روزانه 35000 کد مخرب کشف شده است که دست کم 22000 مورد آن، بدافزارهای کاملا جدید بوده‌اند. PandaLabs ، لابراتوارهای تشخیص و کشف کدهای مخرب رایانه‌ای، طی گزارشي مفصل از وضعیت امنیت اطلاعات در سال 2008 عنوان کرد که تروژان‌ها هنوز هم محبوب‌ترین ابزار تخریب نزد خرابکاران اینترنتی محسوب می‌شوند و به تنهایی 70 درصد از کل کشفیات پاندا را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین آگهی افزارها با تشكيل 20 درصد و کرم‌ها با اختصاص 4 درصد از کل بدافزارهای تولید شده درسال گذشته، کاربران اینترنت را در معرض بيشترين آلودگی‌های رایانه‌ای قرار دادند. لوييس كرونز، مدير ارشد لابراتوارهاي پاندا، احساس کاذب امنیت در کاربران و در نتيجه، جدي نگرفتن شرايط حفاظتي در سيستم‌هاي رايانه‌اي خود را، از مهمترين عوامل تأثيرگذار بر كاهش ضريب امنيتي در اينترنت عنوان مي‌كند: «با توجه به افزايش تصاعدي كاربران اينترنت از طريق ورود نسل‌هاي جديد از جوانان و نوجوانان به فضاي مجازي، خرابكاران اينترنتي به هيچ وجه نگران كاهش اهداف آسيب‌پذير و قربانيان بالقوه خود نيستند. بنابراين راهكار مؤثر در كاهش مشكلات امنيتي اينترنت بيشتر به خود كاربران مربوط مي‌شود. آنها مي‌توانند با جدي نگرفتن امنيت در جبهه خرابكاران و هكرها قرار بگيرند و يا برعكس با حفاظت از سيستم‌هاي خود،‌ به قدرت شركت‌هاي امنيتي بيافزايند.» انتشار ضدویروس‌های جعلی در اینترنت و موج عظیم آلودگی‌های ناشی از آنها نیز به عنوان یک اتفاق امنیتی در سال گذشته اعلام شده است. این آگهی افزارها با نمایش پی در پی پیغام‌های غیرواقعی، به کاربران اعلام می‌کنند که رایانه آنها آلوده به کدهای مخرب خطرناکی است که باید سریعا پاکسازی شوند و به آنها پیشنهاد می‌کند که با پرداخت 50 تا 70 دلار یک ابزار ضدویروس موثر و قدرتمند برای اين مسئله دريافت نمايند. پاندا اعلام كرد كه میزان درآمد خرابكاران و منتشركنندگان ضدويروس‌هاي جعلي تا كنون به بیش از 65/13 میلیون دلار در ماه بالغ شده كه در افزايش توجه آنها به استفاده از اين نوع كلاهبرداري بي‌تأثير نبوده است.
کد مطلب: 11935
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام