۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۱

اتمام آدرس هاي اينترنتي در اواسط 2011

پيتر تراش (Peter Thrush) مدير مرکز ثبت اسناد و ارقام اينترنتي(ICANN) که متولي اصلي سازمان‌دهي بدنه و ساختار اينترنت در جهان محسوب مي‌شود اعلام کرد که هم‌اکنون کمتر از ۱۵۰ ميليون آدرس IP مبتني بر شبکه IPv۴ باقي مانده است. پيتر تراش (Peter Thrush) مدير مرکز ثبت اسناد و ارقام اينترنتي(ICANN) که متولي اصلي سازمان‌دهي بدنه و ساختار اينترنت در جهان محسوب مي‌شود اعلام کرد که هم‌اکنون کمتر از ۱۵۰ ميليون آدرس IP مبتني بر شبکه IPv۴ باقي مانده است.
اتمام آدرس هاي اينترنتي در اواسط 2011
به گزارش سايت همكاران سيستم،  سازمان ICANN طي سال‌هاي گذشته بارها بر تغيير فعاليت مراکز اينترنتي از IPv۴ به IPv۶ تاکيد کرده بود، اما مدير اين سازمان هم‌اکنون طي بيانيه‌اي هشدار داده است که به زودي تمامي آدرس‌هاي اينترنتي مبتني بر اين ساختار تمام مي‌شوند.


به گزارش خبرگزاري فرانسه، پيتر تراش اعلام کرده است که هم‌اکنون کمتر از ۱۵۰ ميليون آدرس اينترنتي مبتني بر شبکه IPv۴ باقي مانده است که پيش‌بيني مي‌شود اين آدرس‌ها تا اواسط سال ۲۰۱۱ ميلادي به اتمام برسند.


مرکز ثبت دامنه‌هاي اينترنتي هم‌اکنون طرحي را دنبال مي‌کند تا از طريق آن پسوندهاي اينترنتي مشهور از جمله .com، .net و .org را بسط دهد و به دنبال آن پروتکل‌هاي اينترنتي جديد ارايه دهد.


مدير مرکز ICANN بر اين باور است که آغاز فضاي جديد براي تغييرات عمده در جريان دامنه‌هاي اينترنتي مي‌توانند نقشه اينترنتي را تغيير داده و تحولات عمده‌اي در اين زمينه به وجود آورد.



کد مطلب: 16117
نام شما
آدرس ايميل شما


كارشناس
feedback
Iran, Islamic Republic of
جالب بود.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام