۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۵۱

دلايل كاهش كيفيت و سرعت اينترنت

يكي از فعالان بازار اينترنت در كشور درباره كاهش كيفيت و سرعت در استفاده از اينترنت دايل‌آپ معتقد است كه اين اتفاق معمولا در شهرستان‌ها مي‌افتد، به اين دليل كه گيت‌وي استان مربوطه تا تهران پر و در نتيجه ارتباطشان با تهران دچار مشكل شده است كه براي رفع اين مشكل بايد مخابرات تقويت شود.

مهران صالحيان - رييس انجمن كارفرمايان شبكه‌هاي اينترنتي استان فارس - اظهار كرد: يكي ديگر از موضوع‌هاي مهم ديگر در اين رابطه به اشتراك‌گذاري است ولي به اعتقاد من كاربران اينترنت پرسرعت زماني كه از سرويس دايل‌آپ استفاده مي‌كنند، به نظرشان سرعت پايين است.

به اعتقاد اين مدير شركت اينترنتي به اشتراك‌گذاري در دايل آپ چندان معني نمي‌دهد و اين موضوع بيش‌تر براي كاربران اينترنت پرسرعت وجود دارد.

صالحيان با بيان اين‌كه با توجه به هزينه‌ي نسبتا بالاي اينترنت پرسرعت (ADSL) بهتر است هزينه‌ي زيرساخت و مودم اينترنت پرسرعت پايين بيايد.

به اعتقاد وي در حال حاضر شركت‌هاي داراي مجوز اينترنت پرسرعت براي پيشرفت و توسعه فعاليت‌هاي خود به حمايت دولت نياز دارند زيرا شركت‌هاي اينترنتي فعال در اين حوزه معمولا متضرر مي‌شوند چراكه رقابت شديدي در اين زمينه وجود دارد و شركت‌هاي تازه‌كار نيز در حال افزايش هستند.

رييس انجمن كارفرمايان شبكه‌هاي اينترنتي استان فارس در پايان درباره قيمت كارت‌هاي اينترنت در بازار نيز گفت: اين موضوع چيزي نيست كه بتوان آن را كنترل كرد و يا كفي براي آن مشخص كرد.

کد مطلب: 16365
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام