۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۵

رونمايي از مير مهنا

ايتنا - مير مهنا يك بازي اكشن اول شخص است راجع به يكي از قهرمانان جنوب كه در زمان حمله كمپاني هند شرقي در دوران كريم‌خان زند با ياران اندك خود در جزيره خارك با متجاوزان جنگيد.
رونمايي از مير مهنا

مراسم رونمايي از اولين بازي ملي ايراني،‌بازي «مير مهنا» روز شنبه 30 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایتنا، بازي رايانه‌اي ميرمهنا اولين بازي ملي ايراني است كه از داستاني با ريشه تاريخي برخوردار مي‌باشد.
ميرمهنا كه يك بازي اكشن اول شخص است راجع به يكي از قهرمانان جنوب كه در زمان حمله كمپاني هند شرقي در دوران كريم‌خان زند با ياران اندك خود در جزيره خارك با متجاوزان جنگيد.

در اين بازي رايانه‌اي، بازيكن در نقش يك جوان جنوبي كه براي نجات خواهرش حنانه با متجاوزان با وطن مبارزه مي‌كند ظاهر مي‌شود و با ياران مهنا همسو و همراه مي‌گردد و پا به اين مبارزات پر فراز و نشيب مي‌گذارد.

از جمله ويژگي‌هاي بازي رايانه‌اي ميرمهنا، استفاده از موسيقي كاملا سنتي با گرايش‌هاي محلي منطقه است كه به جذابيت و حس ايراني بازي افزوده است.
فضاسازي متنوع و بومي منطقه طراحي شخصيت‌هاي با گرافيك نزديك به واقعيت بر اساس داستان و زمان بازي از ديگر مشخصه‌هاي اين بازي ايراني است.

اين بازي ايراني از جديدترين روش‌هاي ضبط حركات(موشن كپچر) استفاده نموده است كه به طبيعي‌تر شدن حركات و صحنه‌هاي بازي افزوده است.
 
حضور اين بازي در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گيمز كام آلمان و گيماسپوي دبي موفق به جلب نظر بازديدكنندگان و نمايندگان كشورهاي خارجي از لحاظ پيشرفت اين صنعت در ايران اسلامي گرديد.

از افتخارات ملي اين بازي ايراني در نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال كسب مقام اول از ديدگاه مفهومي، مقام اول از ديدگاه هنري، مقام دوم از ديدگاه فني و با دريافت لوح و تنديس طلايي اين جشنواره از سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه به عنوان بهترين بازي سال ايران نائل گشت.

گفتني است مراسم مزبور،‌روز شنبه از ساعت 18 الي 20 در تالار سوره حوزه هنري با حضور كارشناسان و دست‌اندركاران برگزار خواهد شد.
کد مطلب: 17025
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام