۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۳

آخرين وضعيت تلفن اينترنتي در كشور

سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با توجه به اهميت موضوع فروش کارت‌هاي جعلي تلفن بين‌الملل با اسامي شرکت‌هاي معتبر از طريق تماس‌هاي تلفني، بارها به کاربران هشدار داده بود.
در حال حاضر تمام شركت‌هاي فعال در زمينه تلفن اينترنتي داراي مجوز از طريق دو شركت برنده مزايده‌ي VOIP شركت ارتباطات زيرساخت به نام‌هاي تراشه سبز و پيشگامان کوير يزد كه در زمينه ترمينيشن و اورجينيشن فعاليت مي‌كنند، ارتباطات خود را برقرار مي‌كنند كه البته شركت ضحي كيش نيز به‌عنوان يكي از سه شركت برنده مزايده بود كه ارتباطش از چند ماه پيش قطع شده است.

چندي پيش دو شركت تعاوني نيز مذاكرات خود را با شركت ارتباطات زيرساخت آغاز كردند كه قرار است بعد از نصب تجهيزات در زمينه اورجينيشن فعاليت كنند.

شركت‌هاي فعال در زمينه فروش كارت‌هاي تلفن بين‌الملل ملزم به درج شماره تلفن‌هاي دفتر مرکزي و پشتيباني در تمامي روش‌هاي تبليغاتي و خدمات ارائه شده خود به مشتريان هستند و متقاضيان بايد به‌منظور جلوگيري از ضررهاي مادي و معنوي خود پيش از خريد يا دريافت هرگونه خدمات از درج مشخصات مذکور اطمينان حاصل كرده و درصورت مشاهده تخلف ضمن امتناع از خريد محصول، موارد را به منظور رسيدگي و اعمال مقررات به پايگاه اطلاع‌رساني سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به نشاني www.cra.ir منعکس كنند.

سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با توجه به اهميت موضوع فروش کارت‌هاي جعلي تلفن بين‌الملل با اسامي شرکت‌هاي معتبر از طريق تماس‌هاي تلفني، بارها به کاربران هشدار داده بود.

در بازار بعضا كارت‌هاي تلفن بين‌المللي به فروش مي‌رسند كه كمتر از ميزاني كه به فروش مي‌رسند داراي اعتبارند، به اين معني كه اگر كارتي با يك ساعت اعتبار به فروش برسد به‌عنوان مثال داري ۳۰ دقيقه اعتبار است؛ در اين رابطه يكي از مسوولان شركت ارتباطات زيرساخت گفته بود: اين شركت به تمامي اپراتورها، خدمات مورد نياز آن‌ها را ارائه مي‌دهد و رابطه شركت ارتباطات زيرساخت با اپراتورهاست و نظارت بر عملكرد و نحوه ارائه خدمات اپراتورها به مشتريان برعهده سازمان‌ها و نهادهاي ديگري است.

هم‌چنين رگولاتوري اعلام كرده بود با توجه به سوءاستفاده برخي شرکت‌هاي غيرمجاز از اسامي شرکت‌هاي معتبر و فروش کارت‌هاي اينترنتي جعلي از طريق تماس‌هاي تلفني به آگاهي آحاد مردم مي‌رساند كه شرکت‌هاي مجاز با ارايه خدمات اينترنتي (ISP وISDP) ملزم به درج نام شرکت مطابق آنچه در پروانه آن‌ها موجود و مرجع صدور پروانه و نظارت هستند.

مدير عامل پيشين شركت ارتباطات زيرساخت دراين باره گفته بود: با توجه به اينكه بارها در اين رابطه به مردم هشدار داده بوديم اما برخي به خريد كارت‌هاي تلفن بين‌الملل از شركت‌هاي فاقد مجوز اقدام كردند و در زمان استفاده از اين كارت‌ها با پيام‌هاي مختلفي مواجه شدند.

به گفته ظهوري‌فر بارها به مردم گفته شده بود كه شرکت ارتباطات زيرساخت در نظر دارد جهت تضييع نشدن حق کساني که داراي مجوز قانوني هستند مدارک شرکت‌هايي که با مجوز قانوني در حوزه‌ تلفن اينترنتي فعاليت مي‌کند را دريافت کند که در اين صورت شرکت‌هايي که بدون مجوز فعاليت مي‌کنند، شناسايي خواهند شد و تا زماني که قانون جرائم رايانه‌يي اجرايي شود، بر اساس اين قانون با شرکت‌هاي غيرقانوني برخورد مي‌شود.
کد مطلب: 17554
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام