۰
plusresetminus
جمعه ۳ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۵۷

قرارداد VOIP نهایی می‌شود

ایتنا - معاون شركت ارتباطات زيرساخت از امضاي قرارداد با شرکت‌های تلفن اينترنتي براي تبادل ترافيك مكالمات بین‌الملل طي هفته جاري خبر داد و گفت: ما در بحث تغيير تعرفه تلفن اينترنتي دخالتي نداريم.
قرارداد VOIP نهایی می‌شود


به گزارش ایتنا به نقل از فارس، احمد پورنگ نيا با اشاره به مذاكرات انجام شده شركت ارتباطات زيرساخت با دو تعاوني " تفتان " و " تلفا " كه از سوي سازمان نظام صنفي رايانه اي و انجمن شرکت‌های اينترنتي براي ارائه خدمات تلفن اينترنتي اورجينيشن تشكيل شده‌اند اظهار داشت: مذاكرات براي ارائه مسئوليت خدمات VOIP با اين دو تعاوني در آستانه امضاي قرارداد است و ظرف هفته جاري اين قرارداد نهايي می‌شود.

وي اساسی‌ترین مشكل اين دو تعاوني را سپردن وظايف كامل VOIP اورجينيشن به اين شرکت‌ها عنوان كرد و گفت: بيم اين شرکت‌ها از آن است كه شركت ارتباطات زيرساخت، اورجينيشن را نيز مانند ترمينيشن به مزايده بگذارد كه در اين راستا ما اين بخش را از مزايده خارج كرده و در حال حاضر مزايده VOIP ترمينيشن در حال برگزاري است و VOIP اورجينيشن توسط شرکت‌های عضو دو تعاوني تلفا و تفتان انجام خواهد شد.

معاون شركت ارتباطات زيرساخت در پاسخ به اين سوال كه نظر اين شركت در مورد درخواست كاهش عوارض از ده تومان در دقيقه به يك تومان كه از سوي دو تعاوني تلفا و تفتان مطرح شده چيست، اظهار داشت: شركت زيرساخت اين عوارض را نگذاشته است كه بخواهد آن را تغيير دهد. چنانچه شرکت‌های اينترنتي با اين تعرفه مشكلي دارند بايد آن را از سوي سازمان تنظيم مقررات مطرح و حل كنند.

پورنگ نيا در پاسخ به اين سوال كه چرا شركت ارتباطات زيرساخت پيشنهاد كاهش تعرفه VOIP را به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ارائه نمی‌دهد خاطرنشان كرد: اين شركت يك شركت دولتي است و نمی‌تواند در جهت كاهش درآمد دولت و كاهش درآمد خود حركت كند اما زماني كه رگولاتوري آن را تصويب كند زيرساخت مخالفتي نخواهد داشت.

وي پيشنهاد كرد كه اين شرکت‌ها ابتدا قرارداد خود را نهايي و منعقد كرده و پس از آن براي كاهش تعرفه‌ها اقدام كنند چون هنوز اين فعاليت وارد فاز اجرايي نشده و بحث در مورد تعرفه در اين مقطع معقولانه نيست.


به گزارش ایتنا به نقل از فارس، پيش از اين شرکت‌های فعال در حوزه تلفن اينترنتي با توجه به مخاطرات امنيتي و تضعيف موقعيت رقابتي‌شان به دليل پرداخت عوارض بالا، خواستار كاهش عوارض دريافتي ناشي از ترافيك VOIP از ۱۰۰ به ۱۰ ريال شده‌اند.
کد مطلب: 18571
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام