۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۵۶

پیش‌بینی ارزش یک میلیارد دلاری بازار جهانی CRM در سال 2012

ايتنا - کارشناسان بر اين باورند که در مجموع شکي در رشد بازار جهاني ابزارهاي سازماني اجتماعي وجود ندارد و هم اکنون نيز اقدامات گسترده‌اي در اين زمينه صورت مي‌گيرد.


شرکت تحقيقاتي گارتنر با انتشار گزارشي اعلام کرد ارزش بازار جهاني ابزارهاي مديريت ارتباط با مشتري(CRM) تا پايان سال ۲۰۱۲ ميلادي به يک ميليارد دلار خواهد رسيد که اين رقم از ارزش ۶۲۵ ميليون دلاري اين بازار در سال ۲۰۱۰ بسيار بيشتر است.

به گزارش ایتنا از همكاران سيستم کارشناسان مرکز تحقيقاتي گارتنر در حالي رشد بازار جهاني ابزارهاي مديريت ارتباط با مشتري را براي سال ۲۰۱۲ ميلادي پيش‌بيني کرده‌اند که گفته مي‌شود ارزش اين بازار تا پايان سال جاري ميلادي به ۸۲۰ ميليون دلار خواهد رسيد.

گارتنر در گزارش خود توضيح داد در سال ۲۰۱۰ ميلادي ميزان سرمايه‌گذاري مشتريان براي خريد ابزارهاي اجتماعي بازاريابي، خدمات مشتري و ابزارهاي فروش رشد ۴۰ درصدي داشته است.
با اين وجود ابزارهاي اجتماعي CRM در اين دوره زماني تنها ۵ درصد بازار ابزارهاي CRM را به خود اختصاص داده‌اند.

بيشتر اين ابزارها در مجموع چندان سودده نبوده‌اند و درآمد سالانه حاصل از فروش آنها کمتر از يک ميليون دلار محاسبه شده است.

اين بازار در حال حاضر بسيار رقابتي شده است، با وجود اين شرکت تحقيقاتي گارتنر اعلام کرد برخي عوامل اصلي مي‌تواند باعث ايجاد تغييرات عمده در جريان عرضه و فروش ابزارهاي Social CRM شود که از جمله آنها مي‌توان به همکاري بين شبکه‌هاي اجتماعي عمومي و انجمن‌هاي همکاري داخلي، ادغام با توليدات CRM، ابزارهاي تحليلي و ... اشاره کرد.

کارشناسان بر اين باورند که در مجموع شکي در رشد بازار جهاني ابزارهاي سازماني اجتماعي وجود ندارد و هم اکنون نيز اقدامات گسترده‌اي در اين زمينه صورت مي‌گيرد.
کد مطلب: 19408
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام