۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۸

اتحاد غول‌ها برای ساخت عینک‌های سه بعدی فول اچ دی

ایتنا - سامسونگ، پاناسونیک، سونی، و XPAND ۳D برای توسعه استانداردهای BLUETOOTH®-ENABLED RF و IR مصرف کنندگان عینک‌های سه بعدی اکتیو با یکدیگر هم پیمان شدند.
اتحاد غول‌ها برای ساخت عینک‌های سه بعدی فول اچ دی




این چهار شرکت برای ایجاد و توسعه استاندارد جدیدی با عنوان Full HD ۳D Glasses Initiative به تازگی همکاری مشترکی را با یکدیگر آغاز کرده‌اند که بر اساس آن درنظر دارند استانداری جدیدی مبتنی بر فرکانس‌های رادیوی (RF) که شامل پروتکل‌های سیستم RF بین عینک‌های سه بعدی XPAND active shutter و صفحه‌های نمایش سه بعدی مانند تلویزیون‌ها، مانیتورهای کامپیوتری سه بعدی و ویدیو پروژکتور‌ها می‌شوند را توسعه دهند.

به گزارش ایتنا، این استاندارسازی انواع مختلف دستگاه‌هایی را که از اینفرارد و پروتکل‌های سیستم (IR) بین عینک‌های سه بعدی اکتیو و صفحه نمایش‌های سه بعدی استفاده می‌کنند را در بر می‌گیرد. از تولیدات مشترک پاناسونیک با XPAND ۳D گرفته تا محصولات اختصاصی از سامسونگ و سونی.

قرار است از سپتامبر ۲۰۱۱ توسعه کاربردی استاندارد Full HD ۳D Glasses Initiative آغاز شود. عینک‌های تولید شده تحت پروتکل‌های IR/IF که از سال ۲۰۱۲ در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد با محصولات سه بعدی اکتیو تولید شده در سال ۲۰۱۱ نیز سازگار خواهد بود.

Masayuki Kozuka مدیر کل رسانه دفتر همکاری‌ها و بخش تحقیقات پاناسونیک با اظهار خرسندی از این همکاری مشترک می‌گوید: پاناسونیک همواره روی استاندارد سازی فناوری عینک‌های سه بعدی کار می‌کند و ما امیدواریم که این همکاری گسترده سهم قابل توجهی در جهت تسریع رشد محصولات مرتبط با سه بعدی داشته باشد.

Jurack Chae، معاون بخش تحقیق، توسعه و کسب و کار نمایشگرهای سامسونگ، هدف از این همکاری مشترک که میان تولید کنندگان و ارایه کنندگان پیشرو صنعت سه بعدی جهان صورت گرفته است را معرفی و عرضه جهانی عینک‌های سه بعدی اکتیو عنوان کرده و تاکید می‌کند: این همکاری مشترک به منظور رفع نیازهای مصرف کنندگان سرگرمی‌های خانوادگی صورت گرفته است و نشان می‌دهد که راه در پیش گرفته شده سامسونگ در بخش تولیدات Active ۳D کاملاً درست بوده است.

ارایه تصویر سه بعدی با کیفیت فول اچ دی یکسان برای هر چشم در کنار بکارگیری فناوری بلوتوث و آزادی عملی که این فناوری برای کاربران فراهم می‌آورد از مزایای استفاده از این فناوری جدید است. این فناوری جدید کمک می‌کند تا مصرف کنندگان درک و تجربه روشن‌تری از سه بعدی داشته باشند و از دیدن تصاویر سه بعدی واقعی، از هر زاویه، لذت دوچندان ببرند.

Jun Yonemitsu، معاون ارشد مدیرکل سرگرمی‌های خانگی سونی می‌گوید: ما معتقدیم که تکنولوژی Active ۳D مناسب‌ترین روش برای ارایه تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰پیکسل برای هر چشم است که تجربه بهتری را از تصاویر سه بعدی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.

Maria Costeira، مدیرعامل شرکت XPAND ۳D نیز با ابراز خرسندی از این همکاری مشترک میان سامسونگ، سونی، پاناسونیک و XPANDA۳D می‌گوید: این همکاری در واقع تعهدی از سوی صنعت الکترونیک در برابر مصرف کنندگان است تا بتوانند بالا‌ترین کیفیت را در بخش خدمات سه بعدی با راه حلی ساده اما قدرتمند بدست آورند.

Michael Foley، مدیر اجرایی Bluetooth SIG هم از پشتیبانی و حمایت شرکت‌اش در حرکت به سمت استفاده از تکنولوژی بلوتوث روی عینک‌های سه بعدی در این استانداردسازی خبر می‌دهد. او می‌گوید: رهبران بازار برای ارایه تجربه‌ای بهتر از فناوری سه بعدی در بین مصرف کنندگان همکاری‌ای را با یکدیگر آغاز کرده‌اند و به نظر می‌رسد که فناوری بلوتوث به دلیل آزادی و راحتی‌ای که برای کاربران فراهم می‌آورد به عنوان یکی از اجزای اصلی و حیاتی این استاندارد در آینده در نظر گرفته می‌شود. این موضوع زمانی هیجان‌انگیزتر می‌شود که فناوری بلوتوث در اتاق‌های نشیمن رابطی بین عینک‌های سه بعدی، سیستم‌های صوتی استریو، کنترل از راه دور‌ها با قطب اتاق نشیمن یعنی تلویزیون خواهد شد.
کد مطلب: 19658
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام