۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۴

كليه دستگاه‌هاي دولتي ملزم به شركت در جشنواره ارزيابي وبگاه‌هاي حاكميتي شدند

ایتنا - این ارزیابی به طور دو سالانه برگزار می‌شود و با اعلام نتایج، وبگاه‌هایی که نسبت به دوره قبل نیز در ارائه این سرویس‌ها پیشرفت داشته‌ و تلاش مضاعفی برای ارائه خدمات الکترونیکی به مردم کرده‌اند، اعلام و از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد.


معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور طي بخشنامه‌اي، كليه دستگاه‌هاي دولتي را ملزم به ثبت‌نام و حضور در سومين جشنواره ارزيابي وبگاه‌هاي حاكميتي كرد.


به گزارش ایتنا از دبيرخانه شوراي عالي اطلاع‌رساني، در راستاي برگزاري سومين جشنواره ارزيابي وبگاه‌هاي حاكميتي توسط دبيرخانه شوراي عالي اطلاع‌رساني و با همكاري معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، احمد بزرگیان اعلام كرد كه ضروري است تمامي دستگاه‌هاي اجرايي كشور موضوع ماده ۵ قانون مديريت خدمات كشوري براي شركت در اين جشنواره و ارزيابي وبگاه مربوط، نسبت به تكميل كاربرگ‌هاي ارزيابي تا تاريخ ۱۱ خردادماه كه در وبگاه www.nwa.ir ارائه شده است، مطابق دستورالعمل اقدام نمايند.

بزرگیان در بخشنامه خود خاطر نشان ساخته است كه اين ارزيابي با هدف توسعه نظام اداري الكترونيكي در كشور و فراهم آوردن الزامات آن به منظور ارائه مطلوب خدمات عمومي به مردم، موضوع بند ۱۵ سياست‌هاي كلي نظام اداري ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري- مدظله‌العالی- در تيرماه سال جاري برگزار مي‌شود.

جوایز اصلی این دوره از جشنواره شامل جایزه وبگاه برتر در زمینه اطلاع‌رسانی، جایزه وبگاه برتر در زمینه تعامل سازمانی و جایزه وبگاه برتر در زمینه تراکنش مالی است.
همچنین جوایز ویژه این جشنواره شامل جایزه وبگاه برتر در زمینه پاسداشت خط و زبان فارسی، جایزه وبگاه برتر در زمینه رعایت استانداردهای وب و جایزه ویژه درگاه جامع خواهد بود.

گفتنی است ارزیابی‌های تخصصی این دوره در ۵ سطح خواهد بود.
سطح اول شامل موجودیت با هدف ارزیابی چگونگی ارائه اطلاعات پایه توسط وبگاه‌ها، سطح دوم شامل مدیریت اطلاعات و محتوا با هدف ارزیابی مکانیزم‌های سازماندهی، دسته‌بندی و ارائه محتوا در وبگاه‌ها، سطح سوم شامل تعامل و مدیریت دانش با هدف ارزیابی مکانیزم‌ها و سازوکارهای تعاملی، کیفیت ارائه خدمات، استانداردهای وب و مدیریت و خلق دانش در وب‌گاه‌ها، سطح چهارم شامل تراکنش با هدف ارزیابی مکانیزم‌های امنیتی، تراکنشی و مالی در وبگاه‌ها و نهایتاً سطح پنجم شامل درگاه جامع با هدف ارزیابی وضعیت و کیفیت وبگاه‌ها به لحاظ ویژگی‌های درگاه‌ جامع در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است این ارزیابی به طور دو سالانه برگزار می‌شود و با اعلام نتایج، وبگاه‌هایی که نسبت به دوره قبل نیز در ارائه این سرویس‌ها پیشرفت داشته‌ و تلاش مضاعفی برای ارائه خدمات الکترونیکی به مردم کرده‌اند، اعلام و از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد.
 
کد مطلب: 22247
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام