۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸

نیمی از مردم خاورمیانه سالی ۱۰۰۰ دلار دستگاه الکترونیکی می‌خرند

ایتنا - توانایی مالی 38.42 درصد از این افراد به قدری است که در طول یک سال برای خرید محصولات الکترونیکی جدید بین ۱۰۰۰ تا ۹۹۹۹ دلار هزینه می‌کنند.
نیمی از مردم خاورمیانه سالی ۱۰۰۰ دلار دستگاه الکترونیکی می‌خرند


خاورمیانه بیشترین ضریب نفوذ تلفن همراه در جهان را دارا می‌باشد و از مناطقی محسوب می‌شود که سرعت توسعه فناوری در آن بسیار بالا است و به همین خاطر مرکز ITP به تازگی مطالعه‌ای را در این زمینه انجام داده است تا میزان نزدیکی ساکنان منطقه با نسل جدید فناوری‌ها را مشخص کند.


به گزارش ایتنا از رایورز، این مطالعه با عنوان ITP.net e-Lifestyle در طول ماه‌های می و ژوئن ۲۰۱۴ انجام شد و ساکنان خاورمیانه در نظرسنجی مربوط به آن شرکت کردند.

طبق اطلاعات موجود، بیش از نیمی از ساکنان منطقه معادل ۵۴ درصد بین ۲۱ تا ۴۰ ساله بودند و البته ۸۵ درصد آنها را مردان و ۱۵ درصد را هم زنان تشکیل دادند.

همچنین گفته شد ۶۹ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی ساکن کشور امارات بودند، ۱۲ درصد در عربستان سعودی حظور داشتند و مابقی هم در دیگر کشورهای خاورمیانه سکونت داشتند.

بیش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گوشی هوشمند داشتند و دوسوم آنها هم صاحب رایانه لوحی بودند که این آمار نشان داد ضریب نفوذ دستگاه‌های الکترونیکی همراه در خاورمیانه بسیار زیاد است.


طبق نتایج حاصل از این مطالعه، %۴۰ ساکنان خاورمیانه سالانه بیش از ۱۰۰۰ دلار دستگاه الکترونیکی جدید برای خود خریداری می‌کنند.

طبق نتایج نظرسنجی، توانایی مالی ۳۸.۴۲ درصد از این افراد به قدری است که در طول یک سال برای خرید محصولات الکترونیکی جدید بین ۱۰۰۰ تا ۹۹۹۹ دلار هزینه می‌کنند و البته تعداد کمی از کاربران هم وجود دارند که سالانه بیش از ۱۰ هزار دلار برای خرید محصولات الکترونیکی می‌پردازند.

حدود نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معادل ۴۹.۸۶ درصد هم اظهار داشتند که در طول یک سال بین ۱۰۰ تا ۹۹۹ دلار برای خرید محصولات الکترونیکی در نظر می‌گیرند و کمی بیشتر از ۱۰ درصد این افراد هم اعلام کردند که بودجه آن‌ها برای خرید فناوری و دستگاه الکترونیکی جدید در طول سال کمتر از ۱۰۰ دلار است.

لازم به ذکر است که میزان درآمد این افراد با یکدیگر متفاوت بوده است و البته ۵۸ درصد اعلام کردند که شغل آن‌ها در زمینه مدیریت، فروش و بازاریابی است که به نوعی با فناوری اطلاعات درگیر هستند و ۷۰ درصد هم اعلام کردند که ماهانه بین ۱۰۰۰ تا ۴۹۹۹ دلار را به خانه می‌برند.

کد مطلب: 31235
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام