۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۷

حمله تند سناتور آمریکایی به سیاست استخدامی مایکروسافت

ایتنا- علیرغم نیاز آمریکا به استخدام نیروهای خارجی برای حوزه‌های فناوری و مهندسی، این سناتور مخالف استفاده از نیروهای خارجی است.
حمله تند سناتور آمریکایی به سیاست استخدامی مایکروسافت


یکی از سناتورهای جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا از شرکت مایکروسافت به علت استخدام متخصصان خارجی و اخراج نیروهای کار محلی به شدت انتقاد کرد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از کامپیوترورلد، جف سشنز علاوه بر مایکروسافت به دیگر شرکت های فناوری آمریکایی که ترجیح می‌دهند متخصصان ماهر خارجی را به جای شهروندان امریکایی به خدمت بگیرند به تندی حمله کرده است.

این اظهارات واکنشی به بیل گیتس مدیر عامل مایکروسافت، وارن بافت سرمایه گذار مشهور دنیای فناوری و شلدون آدلسون بوده که از کنگره به علت عدم اصلاح سیاست های مهاجرت به آمریکا انتقاد کرده بودند.

این سه نفر اخیرا دیدگاه‌های خود را به طور مشترک در مقاله‌ا‌ی در روزنامه نیویورک تایمز منعکس کرده بودند.

همزمانی این رویدادها با تصمیم مایکروسافت برای اخراج ۱۸ هزار کارمند خود در سال ۲۰۱۵ باعث شده انتقادها از این شرکت در میان اعضای مجلس نمایندگان آمریکا تندتر شود، به خصوص که مایکروسافت قصد دارد به جای این افراد متخصصان ورزیده خارجی را به خدمت بگیرد.

جف سشنز با کنایه در این مورد گفته است: اخبار روزنامه ها در مورد مایکروسافت چه بوده؟ آیا این شرکت به دنبال افزایش حقوق کارکنانش است؟ آیا این شرکت می‌خواهد افراد بیشتری را استخدام کند. نه متاسفانه اصلا از این خبرها نیست.

برخی صاحب نظران معتقدند اگر مخالفت‌ها با استخدام نیروهای ورزیده و ماهر خارجی در شرکت های بزرگ فناوری آمریکا افزایش یابد، ممکن است به جای اصلاحات در فرایندهای صدور ویزا و گرین کارت برای این افراد شاهد دشواری های بیشتر برای آنان باشیم. این در حالی است که آمریکا در حوزه‌های فناوری، مهندسی، ریاضیات و ... به شدت نیازمند استخدام نیروی کار خارجی است.
کد مطلب: 31476
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
شایسته سالاری هست
ایشون ازاون دلواپسان آمریکایی هستند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام