۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۶

تلفن ثابت چند درصد تهرانی‌ها پشت خطی‌ دارد؟

ایتنا- هنوز هم در برخی مناطق سرویس call waiting که یکی از سرویس‌های رایگان مخابرات است، فعال نشده است.
تلفن ثابت چند درصد تهرانی‌ها پشت خطی‌ دارد؟


سرویس call waiting یا پشت خطی برای بسیاری از کاربران تلفن ثابت استان تهران به‌طور رایگان فعال است، اما با این حال برخی مشترکان به این سرویس دسترسی ندارند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، از چند سال قبل برخی مشترکان تلفن ثابت در استان تهران به‌طور خودکار از سیستم پشت خطی بهره‌مند شده‌اند و برای استفاده از این سیستم هزینه‌ای برای آنها اعمال نمی‌شود با این وجود برخی دیگر از کاربران تهرانی امکان استفاده از این سرویس را ندارند.

رضا خلیلی – معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران – درباره‌ی چرایی این موضوع به ایسنا گفت: سرویس پشت خطی یکی از سرویس‌های رایگان مخابرات است که تلاش شده در حداکثر توان ممکن در اختیار مشترکان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با این وجود با توجه به این‌که ما برای تامین ارتباطات استان سوییچ‌های مختلفی داریم، گاه ممکن است ظرفیت سوییچ‌ها متفاوت با یکدیگر باشد.

خلیلی ادامه داد: به عنوان مثال اکنون برخی از سوئیچ‌های ما این امکان را دارد که تا صد‌درصد ظرفیت آنها بتوان سرویس پشت خطی را فعال کرد. برخی سوییچ‌ها هم ممکن است به طور مثال این قابلیت را در حد ۲۰ تا ۸۰ درصد داشته باشند. برهمین اساس در مناطق مختلف امکان واگذاری این سرویس به کاربران متفاوت است، اما با این حال ما در حداکثری این سرویس را در اختیار کاربران قرار داده‌ایم.

معاون فنی مخابرات استان تهران ادامه داد: اکنون تقریبا حدود ۵۰ درصد مشترکان تهرانی به این سرویس دسترسی دارند. از میان عده باقی‌مانده نیز بسیاری افراد خود علاقه‌ای به فعال‌سازی برخی سرویس‌ها ندارند، اما به هر حال با توجه به سوییچ‌های موجود ما حداکثر توان موجود را به کار گرفته‌ایم.

وی همچنین عنوان کرد: البته سوییچ‌های ما کمی قدیمی است و با تغییراتی که قرار است ظرف یکسال آینده صورت بگیرد سیستم ما به شکل NGM در خواهد آمد و با دسترسی به این سرویس ما این توان را خواهیم داشت که سرویس‌های متعدد را در اختیار مشترکان علاقه‌مند قرار دهیم.
کد مطلب: 31858
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام