۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۰

سرقت ۴۵۰ میلیون داده در ۶ ماه نخست ۲۰۱۴

ایتنا - در این 650 مورد بیش از 450 میلیون داده در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی و شخصی از منابع چندگانه به سرقت رفته‌اند.
سرقت ۴۵۰ میلیون داده در ۶ ماه نخست ۲۰۱۴


شرکت InfoWatch از بزرگ‌ترین تولیدکننده ابزارهای امنیت داده‌ها در گزارش سالانه خود توضیح داد که طی نیمه نخست سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۶۵۰ مورد سرقت اطلاعاتی بزرگ را بررسی کرده است.


به گزارش ایتنا از رایورز، در این ۶۵۰ مورد بیش از ۴۵۰ میلیون داده در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی و شخصی از منابع چندگانه به سرقت رفته‌اند.

یافته‌های این مرکز نشان داده است که طی ۶ ماه نخست از سال جاری میلادی میزان سرقت‌ها و نشت داده‌ها به بیرون نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۲ درصدی را تجربه کرده است.

این مرکز همچنین اعلام کرد که به جز اقدامات نادرست کارمندان برای نشست اطلاعات به بیرون از سازمان، در نیمه نخست امسال حملات بیرونی برای دسترسی به اطلاعات هم افزایش یافته است و هرچه اندازه یک سازمان بزرگ‌تر بوده، میزان این حملات به آنها گستردگی بیشتری یافته است.

 

کارشناسان دریافتند، کارمندانی که در صنایع مهم با اطلاعات حساس مشغول به فعالیت هستند بیش از دیگر کارمندان با اهداف شخصی اطلاعات سازمانی را در اختیار عوامل بیرونی می‌گذارند.

در حالی که طی سال ۲۰۱۳ میلادی نشت اطلاعات سازمانی به بیرون بیشتر در مراکز دولتی صورت گرفته بود، در سال ۲۰۱۴ میلادی سازمان‌های آموزشی و موسسات چندمنظوره بیشتر مورد هدف قرار گرفتند.

طی ۶ ماه یاد شده در مجموع ۱۴ نشت اطلاعاتی بزرگ در دنیا صورت گرفته است که در آنها ۴۳۰ میلیون مورد اطلاعاتی سرقت شده است که این اتفاق در مجموع ۹۵ درصد سرقت‌های اطلاعاتی در این دوره زمانی را تشکل می‌دهد.
 
کد مطلب: 33171
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام