۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۵

سرقت یک میلیارد داده از سازمان‌های جهان در سال ۲۰۱۴

ایتنا - میزان نقض‌های اطلاعاتی رشد 49 درصدی را تجربه کرده است و سرقت‌های اطلاعاتی و از دست دادن داده‌ها 78 درصد بیشتر شده‌اند.
سرقت یک میلیارد داده از سازمان‌های جهان در سال ۲۰۱۴


نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داد طی یک سال گذشته یک میلیارد داده ذخیره شده در بیش از ۱۵۰۰ حمله امنیتی و سایبری به سرقت رفته‌اند که بیشتر آنها از سازمان‌های بزرگ سرقت شده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، آخرین یافته‌های شرکت تولیدکننده ابزارهای امنیت سازمانی Gemalto نشان می‌دهد که طی یک سال گذشته میزان سرقت اطلاعات و داده‌های سازمانی به میزان قابل ملاحظه افزایش یافته است.

در بررسی جدید این مرکز مشخص شد در سال ۲۰۱۴ میلادی میزان نقض‌های اطلاعاتی رشد ۴۹ درصدی را تجربه کرده است و در مقابل، سرقت‌های اطلاعاتی و از دست دادن داده‌ها نسبت به سال قبل از آن ۷۸ درصد بیشتر شده است.

تاکید بیشتر کارشناسان امنیتی بر این موارد در حالی صورت گرفته است که در یک سال گذشته هکرها تمرکز بیشتری بر بانک‌ها و مراکز فروش کالا داشتند و طی آن با حمله سایبری به بانک JPMorgan Chase و فروشگاه زنجیره‌ای Target بزرگ‌ترین سرقت‌های اطلاعاتی در تاریخ آمریکا رقم خورد.

 

علاوه بر موارد یاد شده، گفته می‌شود که طی یک سال گذشته بیش از ۸۰ میلیون اطلاعات پزشکی و سلامتی نیز در آمریکا به سرقت رفته است.

"تسیون گانن"(Tsion Gonen) مدیر مرکز Gemalto در این خصوص گفت: «ما شاهد تغییرات عمده در تاکتیک‌های مربوط به حملات سایبری هستیم. این روزها سرقت اطلاعاتی در دوره زمانی طولانی بیشتر دنبال می‌شود و در گذشته شاهد بودیم که هکرها در یک مرحله تمام اطلاعات را به سرقت می‌بردند.»
 
کد مطلب: 34643
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام