۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۲
برندهای مختلف با ارائه تخفیف به استقبال سال نو میلادی رفتند Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/844946/#ixzz3KiySXORZ

استقبال جهانی از دوشنبه دیجیتالی

ایتنا- دوشنبه مجازی اصطلاحی است که شرکت‌های تجاری برای تشویق مردم به خرید آنلاین و مجازی ابداع کرده‌اند.


 آخرین روز جمعه ماه نوامبر که به جمعه سیاه در بسیاری از کشورهای جهان معروف است، آغازی برای سنت معروف خرید برای تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی محسوب می‌شود.


جمعه سیاه امسال اما در بعضی از شهرها و کشورها بسیار شلوغ و پر هیاهو برگزار شد و مردم به امید خرید محصولات و کالاهای مختلف با قیمت‌های ارزان و تخفیف خورده به خیابان‌ها و فروشگاه‌ها هجوم آوردند.

درحالی‌که جمعه سیاه اولین جمعه بعد از جشن شکرگزاری است، اولین روز دوشنبه بعد از این جشن هم با نام «دوشنبه مجازی» یا Cyber Monday شناخته می‌شود و در واقع ادامه روند خرید برای سال نو میلادی است.

دوشنبه مجازی که بیشتر در ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود، اصطلاحی است که شرکت‌های تجاری برای تشویق مردم به خرید آنلاین و مجازی ابداع کرده‌اند. این اصطلاح اولین بار در روز ۲۸ نوامبر سال ۲۰۰۵ شکل گرفت.

از آن سال تا حالا فروشگاه‌های مجازی و آنلاین در این روز محصولات و کالاهای مختلف را با قیمت‌های ارزان و تخفیف عرضه می‌کنند و به همین دلیل معمولا شاهد فروش قابل توجهی هم هستند. تا جایی که بر اساس آمار منتشر شده در این زمینه، فروش آنلاین در روز دوشنبه مجازی سال ۲۰۱۳ با رشد سالانه ۶/۲۰ درصدی به رکورد ۲۹/۲ میلیارد دلار رسید. این آمارها نشان دادند که متوسط هزینه هر سفارش آنلاین در این روز در سال ۲۰۱۳ برابر با ۱۲۸ دلار بوده است.

حالا دوشنبه مجازی علاوه‌ بر آمریکا در کشورهای دیگر مانند آرژانتین، کانادا، شیلی، چین، کلمبیا، دانمارک، آلمان، ایرلند، اوگاندا، ژاپن، پرتغال، سوئد و بریتانیا هم برگزار می‌شود. با این اوصاف آن دسته از خریدارانی که ترجیح می‌دهند خرید ویژه تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی خودشان را با دردسر کمتر و در آرامش بیشتری انجام بدهند، دوشنبه مجازی را به جمعه خاکستری ترجیح می‌دهند.

در واقع این دسته از خریداران بیشتر خریدارانی هستند که وبگردان خوبی بوده و آشنایی کافی با فروشگاه‌های آنلاین معتبر و اخبار مربوط به تخفیف و خریدهای آنها دارند. اغلب خریداران روز دوشنبه مجازی در کنار محصولات و کالاهایی دیگری مانند پوشاک و لوازم خانه، بیشتر از میان محصولات و گجت‌های دیجیتالی و تکنولوژی خرید می‌کنند.

با این حال در این روز بسیاری از فروشگاه‌های خرده فروشی آنلاین معتبر مانند وال مارت و آمازون، تخفیف‌هایی را به کاربرانشان ارائه می‌کنند که آنها را برای در خانه ماندن و خرید اینترنتی از پشت کامپیوتر شخصی‌شان متقاعد می‌کند. این در حالی است که بعضی دیگر از فروشگاه‌ها مانند Best Buy و Target امسال بیشتر روی فروش در جمعه سیاه متمرکز شده‌اند و تا روز اول دسامبر که با دوشنبه مجازی امسال همزمان شده بود، خبری درباره تخفیف‌های احتمالی خرید در فروشگاه‌های آنلاین‌شان منتشر نکردند.

در نهایت روز گذشته دوشنبه خاکستری مثل هر سال پرطرفدار، از پشت کامپیوترهای شخصی و از طریق اینترنت دنبال شد. براساس گزارش‌های مختلف دو مجله معتبر PC World و Business Insider، در اینجا می‌توانید با بعضی از پرفروش‌ترین محصولات بازار دیجیتال که در این روز به فروش رسیدند، آشنا شوید:

گوشی Moto X از موتورولا، یکی از ارزان‌ترین‌ها:


یکی از بهترین موبایل‌های هوشمند اندرویدی سال در این روز با قیمتی تنها برابر ۰۱/۰ دلار البته با قرارداد دو ساله شرکت مخابراتی ورایزون به فروش رسید. نسخه بدون قرارداد این گوشی هم با تخفیف ۱۴۰ دلاری و در نهایت قیمت ۳۵۹ دلار در این روز به فروش رسید.

تخفیف ویژه وال مارت برای PlayStation 4:


علاقه‌مندان به این کنسول بازی پرطرفدار شرکت سونی در دوشنبه سایبری امسال با یک آفر جالب از طرف فروشگاه وال مارت مواجه شدند. این فروشگاه کنسول بازی PS4 را همراه با دو بازی Lego Batman 3، Little Big Planet 3 و یک بازی به انتخاب خریدار در کنار یک کنترلر اضافی با قیمتی تنها برابر ۴۵۰ دلار عرضه کرد. این در حالی است که در حالت عادی این کنسول به تنهایی با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه می‌شود.

تخفیف ۳۰ درصدی برای تبلت Galaxy Tab 4 سامسونگ:


فروشگاه RadioShack در دوشنبه سایبری امسال تبلت خود را با تخفیفی مناسب و برابر ۳۰ درصد عرضه کرد. به این ترتیب خریداران می‌توانستند نسخه ۷ اینچی این تبلت را با تخفیف ۵۰ دلاری و قیمت ۱۵۰ دلاری بخرند. نسخه ۱۰ اینچی این تبلت هم با تخفیف ۱۰۰ دلاری و قیمت ۲۵۰ دلاری در این روز عرضه شد.

عرضه Moto E تنها با قیمت ۱۰ دلار:
فروشگاه وال مارت در دوشنبه دیجیتالی امسال یکی از جدیدترین گوشی‌های موبایل هوشمند شرکت موتورولا را با قیمتی تقریبا رایگان عرضه کرد. عرضه گوشی Moto E با قیمت ۱۰ دلار بدون هیچ قراردادی با شرکت‌های مخابراتی حسابی توجه طرفداران این گوشی را به خود جلب کرد. این به معنای عرضه گوشی Moto E با تخفیف ۹۰ درصدی بود، چون این گوشی در حالت عادی بدون قرارداد با شرکت‌های مخابراتی با قیمت ۱۲۹ دلار در بازار عرضه می‌شود.

تلویزیون HD شرکت LG با قیمت ۳۹۸ دلاری:
فروشگاه وال مارت همچنین تلویزیون ۴۹ اینچی LED HD شرکت LG را با قیمتی مناسب و برابر ۳۹۸ دلار عرضه کرد تا توجه بسیاری از خریدارانش را جلب کند. استقبال از این تخفیف آنقدر زیاد بود که این فروشگاه اعلام کرده آن را تا روز پنجم دسامبر یعنی روز جمعه این هفته ادامه خواهد داد.

لپ‌تاپ لمسی مبتنی بر ویندوز ۸ با قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار:


فروشگاه آنلاین Staples در دوشنبه دیجیتالی امسال لپ‌تاپ پرفروش مدل X205-TA از شرکت Asus را که مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۸ بوده و از صفحه نمایش تمام لمسی بهره می‌برد با قیمتی برابر ۱۵۰ دلار عرضه کرد. این لپ‌تاپ احتمالا یکی از ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی خواهد بود که در این روز عرضه شده‌اند.

یک ساعت هوشمند اندرویدی با قیمت ۹۹ دلار:


به‌عنوان بخشی از تخفیف‌های جمعه سیاه و دوشنبه سایبری، گوگل هم یکی از ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Android Wear را با تخفیف ویژه عرضه کرد. به این ترتیب خریداران در این روزها توانستند ساعت LG G Watch را به قیمت ۹۹ دلار از طریق فروشگاه گوگل پلی بخرند. این ساعت در حالت عادی با قیمت ۲۲۹ دلار در بازار عرضه می‌شود و به فروش عمومی می‌رسد. این در حالی است که خریداران با پرداخت ۹۹ دلار برای خرید این ساعت هوشمند می‌توانند یک کارت هدیه ۵۰ دلاری خرید از فروشگاه پلی استور گوگل هم دریافت کنند.

تبلت Fire HD ۷ شرکت آمازون با تخفیف ۳۰ دلاری:


شرکت آمازون هم تبلت جدید و پرطرفدارش را با ۳۰ دلار تخفیف در این روز از طریق فروشگاه آنلاینش عرضه کرد. به این ترتیب خریداران توانستند این تبلت را با قیمت ۱۰۹ دلار به جای ۱۳۹ دلار بخرند. این تبلت در پنج رنگ متنوع عرضه شده است تا بتواند توجه همه کاربران و خریداران را به خودش جلب کند.

کروم‌بوک جدید توشیبا با قیمت ۲۰۰ دلار:


در روز دوشنبه مجازی امسال همچنین طرفداران سیستم‌عامل کروم هم می‌توانستند یکی از جدیدترین کروم‌بوک‌های عرضه شده توسط شرکت توشیبا را با قیمت تنها ۲۰۰ دلار و تخفیف ۵۰ دلاری بخرند.
این کروم بوک ساختاری سبک و راحت داشته و به‌طور ویژه برای وبگردی طراحی شده است. این کروم بوک ۳/۱۳ اینچی عملکرد سریعی داشته و عمر باتری آن مناسب است و دارای حافظه ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایتی بوده و صفحه نمایش آن تصاویر را با وضوح ۷۶۸ در ۱۳۶۶ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.
کد مطلب: 33475
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام