۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۸

احتمال افزایش تقاضا در بازار جهانی نسل جدید رایانه های شخصی

ایتنا- نسل جدید رایانه‌های ترکیبی امسال با افزایش تقاضا روبه‌رو خواهد بود.
احتمال افزایش تقاضا در بازار جهانی نسل جدید رایانه های شخصی

مؤسسه تحقیقاتی گارتنر پیش بینی کرد که به رغم کاهش تقاضای جهانی چند سال اخیر رایانه‌های شخصی، نسل جدید این رایانه‌ها با عنوان رایانه‌های ترکیبی و چند منظوره امسال در بازار جهانی با افزایش تقاضا روبه‌رو خواهد شد.


به گزارش ایتنا از ایرنا ازمؤسسه تحقیقاتی گارتنر که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند، برآورد بازار تقاضای جهانی رایانه‌های شخصی(پی سی) در چهارماهه نخست سال ۲۰۱۵ با کاهش ۵.۲ درصدی به ۷۱.۷ میلیون دستگاه رسید که این رقم در زمان مشابه سال گذشته میلادی ۷۵.۷ میلیون دستگاه بود.

روند کاهش درخواست بازارهای جهانی نسبت به رایانه‌های شخصی از دو سال قبل شروع شد.

برآورد بازار جهانی تقاضای رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۳ نیز ۶۸.۵ میلیون دستگاه بود که این رقم ۶.۸ درصد نسبت به سال ماقبل آن کاهش نشان می‌دهد.

اگرچه روند کاهش خرید رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۴ همچنان ادامه داشت، اما به نظر می‌رسد تعادلی در این بازار در سال گذشته ایجاد شد؛ چراکه این بازار در سال ۲۰۱۳ با نرخ ۱۰ درصد بدترین روند کاهش تقاضای این دستگاه‌ها را شاهد بود.

طبق این گزارش احتمالا تعادل ایجاد شده در سال ۲۰۱۴ در این بازار به این موضوع باز می‌گردد که بسیاری از کاربرانی که از ویندوز XP استفاده می‌کردند با توجه به اعلام قطع حمایت شرکت مایکروسافت اقدام به ارتقای سیستم قدیمی خود کردند.

طبق گزارش گارتنر دو مدل Lenovo and Hewlett-Packard از رایانه‌های شخصی از جمله رایانه‌هایی بودند که در چهار ماهه نخست سال جاری بازار آنها با افزایش تقاضا روبه‌رو بود.

محموله جهانی لنوو با ۵.۷ درصد رشد نسبت به سال ماقبل از ۱۲.۸ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۴ به ۱۳.۶ میلیون دستگاه در چهار ماهه اول امسال رسید.

براین اساس با توجه به اینکه شرکت مایکرو سافت ویندوز ۱۰ را تا چندماه دیگر رونمایی می‌کند به نظر می‌رسد احتمالا بازار جهانی رایانه‌های شخصی شاهد افزایش تقاضای بیشتری شود که این خبر خوبی برای توسعه بازار فناوری نوت‌بوک‌های چند منظوره و ترکیبی جدید نیز در جهان است.

این نوت‌بوک‌ها قابلیتی میان نسل قدیمی خود و تبلت‌ها را خواهند داشت که این امر در گسترش بازار موبایل‌های با قابلیت پی‌سی نیز خواهد داشت.

راه اندازی ویندوز ۱۰ و استفاده از این سیستم عامل در تمام رایانه‌های ساخت جدید ترکیبی عاملی برای ارتقای تمام رایانه‌های جهان از سیستم‌عامل‌های ۷ و ۸ کنونی خواهد بود و همین امر بازار این کالا را در جهان با افزایش تقاضا مواجه خواهد کرد.

گارتنر یک شرکت پژوهشی و تحقیقاتی آمریکایی در زمینه ارائه خدمات برون سپاری، تحقیق و مشاوره فناوری اطلاعات در جهان است.

این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط گیدئون گارتنر راه‌اندازی شد و در بسیاری از کشورها دارای دفتر می‌باشد.
کد مطلب: 35496
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام