۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ آبان ۱۳۸۴ ساعت ۱۰:۳۶

شکرخواه: خيلي‌ها دوست دارند كه جامعه اطلاعاتی به يك فرصت براي آنها تبديل شود

ایتنا - خيلي‌ها دوست دارند جامعه‌ي اطلاعاتي به يك فرصت براي آن‌ها تبديل شود و در واقع فرصتي براي فروش سخت‌افزارها و نرم‌افزارهاي خود پيدا كنند.

دكتر يونس شكرخواه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس جامعه‌ي اطلاعاتي ايسنا، گفت: يكي از چالش‌هاي جامعه‌ي اطلاعاتي و در واقع يكي از موانعي كه بر سر راه جامعه‌ي اطلاعاتي وجود دارد فقدان بينش بلند مدت و يك نگرش ارتباطي است كه در واقع در اين خلاء اهداف بلند مدت و كوتاه مدت گم مي‌شود.

به گزارش ایتنا وي افزود: چالش بعدي مربوط به خود جامعه‌ي اطلاعاتي، بحث در زمينه‌ي مهارت‌هاي ارتباطي است كه به هر ميزان اين مهارت‌ها در كار با ابزارهاي ارتباطي كاربردي‌تر و عميق‌تر شود، قطعا در تسريع گسترش زير ساخت‌هاي ارتباطي و بهره‌وري از آن‌ها موثر‌تر است.

دكتر شكرخواه، خطر تجاري شدن را مانعي ديگر بر سر راه رسيدن به جامعه‌ي اطلاعاتي عنوان كرد و افزود: به نظر مي‌رسد مفهوم جامعه‌ اطلاعاتي ديوار به ديوار و همسايه، پديده‌ي ديگري به نام تجاري شدن جامعه‌ي اطلاعاتي است.

وي، در ادامه اظهار داشت: اين مانع باعث مي‌شود كه در حقيقت روي بحث جامعه‌ شناختي يا جامعه‌ معرفتي در برابر جامعه‌ اطلاعاتي بيشتر تاكيد كنيم چون جامعه‌ي اطلاعاتي تا حدود زيادي، به مفهوم تجاري شدن نزديك است.
 
 
کد مطلب: 362
برچسب ها: جامعه اطلاعاتی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام