۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۳

تصمیمات جدید مایکروسافت برای عرضه گسترده ویندوز ۱۰ در چین

ایتنا - این در حالی است که مقامات چینی چندی پیش اعلام کردند برنامه‌ریزی‌های خود را انجام می‌دهد تا در سال ۲۰۲۰ میلادی لینوکس را به طور کامل جایگزین ویندوز کنند.
تصمیمات جدید مایکروسافت برای عرضه گسترده ویندوز ۱۰ در چین


مایکروسافت قرارداد جدیدی را با یکی از بزرگترین جست‌وجوگرهای اینترنتی جهان منعقد کرد تا موانع پیش‌رو برای عرضه گسترده سیستم عامل ویندوز ۱۰ به بازار چین را از میان بردارد.


به گزارش رایورز به نقل از اینکوئیرر، Baidu که بزرگ‌ترین جست‌وجوگر چین و یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های اینترنتی جهان محسوب می‌شود، بر اساس قرارداد مذکور به عنوان جست‌وجوگر پیش‌فرض ویندوز ۱۰ در اختیار کاربران چینی قرار می‌گیرد.

با امضای این قرارداد مایکروسافت تصمیم گرفته است به خاطر حضور پررنگ‌تر در بزرگ‌ترین بازار فناوری جهان Bing را کنار بگذارد و Baidu را به عنوان جست‌وجوگر پیش‌فرض ویندوز ۱۰ ارائه دهد. البته Bing همچنان به عنوان یک گزینه در اختیار کاربران چینی قرار می‌گیرد، ولی آنچه که به محض باز کردن مرورگر اینترنتی ارائه می‌شود، صفحه اول سایت Baidu است.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که مقامات چینی چندی پیش در جریان برگزاری کنفرانس Red Superpower اعلام کردند همه برنامه‌ریزی‌های خود را انجام می‌دهد تا در سال ۲۰۲۰ میلادی لینوکس را به طور کامل جایگزین ویندوز کنند.

 

«ساتیا نادلا» مدیرعامل مایکروسافت و «زی جینپینگ» رئیس جمهور چین روز گذشته جلسه‌ای را در سیاتل آمریکا برگزار کردند. این نشست رسمی باعث شد تا در نتیجه مقامات مذکور تصمیم بگیرند که ویندوز ۱۰ با برخی اصلاحات به صورت گسترده در اختیار کاربران چینی قرار بگیرد.

شرکت 21Vianet که از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات پردازش ابری در چین محسوب می‌شود، همکاری‌هایی را با مرکز Tsinghua Unigroup آغاز کرده است تا در این راستا به عرضه هرچه بهتر ویندوز ۱۰ کمک کند.

در این میان شرکت CETC به عنوان دومین تولیدکننده سخت‌افزارهای الکترونیکی در کشور چین هم اعلام کرد که نسخه‌های مختلف ویندوز ۱۰ را در دستگاه‌های جدید خود به دست کاربران چینی می‌رساند.
 
کد مطلب: 38352
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام