۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۶

استفاده از چاپگر سه‌بعدی برای ساخت فک برای بیمار سرطانی

ایتنا - تا چندی قبل افرادی که به علت سرطان فک و دهان، این بخش مهم از بدنشان را از دست می‌دادند با شرایط بسیار دشواری مواجه می‌شدند، اما چاپگرهای سه‌بعدی به کمک این بیماران آمده اند.
استفاده از چاپگر سه‌بعدی برای ساخت فک برای بیمار سرطانی


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از انگجت، فک‌های مصنوعی که تا به حال با استفاده از مواد مختلف برای این افراد ساخته می شد، عمدتا سنگین و نامناسب بودند و تحمل آنها تنها برای چند ساعت ممکن بود، اما دکتر Travis Bellicchi و گروه همکار او موفق به ساخت جایگزین بهتری شده‌اند.

آنها برای Shirley Anderson که سلول های سرطانی در زبان او در حال رشد است، یک فک جدید با استفاده از چاپگر سه‌بعدی ساخته‌اند که جایگزین فک طبیعی او شده است. وی به علت پرتودرمانی‌های مکرر فک واقعی خود را از دست داده است.

این فک جدید به صورت دیجیتالی مدل‌سازی‌شده و نه تنها بسیار سبک‌تر از دیگر نمونه‌های سنتی است، بلکه از نظر ظاهری هم زیبا و طبیعی به نظر می‌رسد. به گونه‌ای که حتی منافذ پوست هم به طور طبیعی بر روی آن ایجاد شده است.

آقای اندرسون می‌گوید این فک را به راحتی در جمع‌های عمومی به کار می‌گیرد، بدون آن‌که توجه عموم به آن جلب شود.

پیش از این از چاپگرهای سه‌بعدی برای بازسازی برخی اندام دیگر انسان و از جمله گوش استفاده شده بود. اما باید توجه داشت که بازسازی فک انسان به این شیوه از دشواری بیشتری برخوردار است.
کد مطلب: 43964
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام