۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۴

کمک به دیده‌بانی از مرزها با روبات‌ها

ایتنا - روسی‌ها ربات‌هایی ساختند که به کمک رادار و نارنجک‌انداهای دوربرد، متجاوزان را از فاصله 10 و 7 کیلومتری نابد می‌کنند.
کمک به دیده‌بانی از مرزها با روبات‌ها


محققان روسی دو روبات جدید ساخته‌اند که کاربرد آن، کمک به دیده‌بانی از مرزهای این کشور است.


به گزارش ایتنا از ایرنا، گفته می‌شود این روبات‌ها می‌توانند تهدیدهای هوایی و زمینی را از فاصله‌ای دور و قبل از رسیدن به خاک روسیه ردیابی کرده و مورد حمله قرار دهند.
فناوری اصلی این روبات شامل رادار، تصویربرداری ویدیویی اچ.دی و حرارتی و چند نارنجک انداز دوربرد است.
این روبات‌های جدید به عنوان یک جفت چشم دقیق برای مرزبانان روسیه عمل می‌کنند. آنها به یک سری ابزارهای نظارتی پیشرفته مجهزند که می‌تواند از شش مایلی متجاوزان مانند پهپادهایی را که در ارتفاع کم پرواز می‌کنند و یا سایر وسایل نقلیه، تشخیص دهند.

این روبات‌ها نه تنها می‌توانند موقعیت دقیق پهپادهای در حال نزدیک شدن را تشخیص دهند، بلکه قادر هستند اطلاعاتی مربوط به منشاء آنها را هم بیابند و حتی قوس حرکت آنها را در آسمان ردیابی کنند.
با افزایش تداوم تنش میان مسکو و غرب، این روبات‌ها به مقامات روسی در تشخیص شمار در حال افزایش پروازهای جاسوسی غرب در فضای هوایی روسیه کمک خواهند کرد.
در ساختار این روبات یک واحد رادار تعبیه شده است که هدف را تشخیص می‌دهد به طوری که انسان‌ها از فاصله حدود هفت کیلومتری و خودرو را از فاصله ۱۰ کیلومتری شناسایی می‌کند.
کد مطلب: 46466
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام