۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۳۳
تصمیم جدید FTC؛

جریمه سنگین برای کمپانی‌ها به دلیل استفاده از اظهارنظرهای جعلی

ایتنا - «گزارش شده است که از یک ربات چت هوش مصنوعی برای ایجاد نظرات جعلی استفاده می‌شود. ظهور گسترده چت‌بات‌های هوش مصنوعی احتمالا نوشتن نقدهای جعلی را برای نقش‌آفرینان بد آسان‌تر می‌کند».
جریمه سنگین برای کمپانی‌ها به دلیل استفاده از اظهارنظرهای جعلی
کمیسیون تجارت فدرال (FTC) آمریکا ممنوعیتی رسمی برای اظهارنظرها و پیشنهاد کردن‌های جعلی پیشنهاد کرده است. در صورتی که این قانون به شکل مطرح شده فعلیش اعمال شود، شرکت‌ها از استفاده از فالوورها و بازدیدهای ساختگی برای بزرگ نشان دادن غیرواقعی معیارهای رسانه‌های اجتماعی‌شان نیز منع خواهند شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این اولین باری نیست که این آژانس به موضوع نظرات جعلی ورود می‌کند. در اولین مورد از این دست در سال 2019، این شرکت یک فروشنده طرف ثالث آمازون را به دلیل پرداخت پول برای ارائه نظرات جعلی جریمه کرد (خود آمازون از ارائه‌دهندگان بررسی جعلی شکایت کرده است). در اوایل سال جاری، FTC جریمه‌ای 600,000 دلاری علیه مالک یک برند ویتامین به دلیل «ربودن نظرات» در آمازون وضع کرد.
 
این قانون جدید، که آژانس اعلام کرد از ماه اکتبر روی آن کار می‌کرده است، نزدیک به نهایی شدن است و شامل مجازات‌های سنگینی برای افرادی می‌شود که در بررسی‌ها و گواهی دادن‌های جعلی دخیل هستند. در گزارش واشنگتن‌پست آمده است که FTC قصد دارد مشاغلی که «خرید، فروش و دستکاری بررسی‌های آنلاین» را انجام می‌دهند را تا سقف 50000 دلار جریمه کند. این جریمه نه تنها برای هر بررسی ساختگی بلکه همچنین بر اساس تعداد دفعاتی است که هر مصرف‌کننده آن را دیده است. بنابراین، اگر FTC متوجه شود که یک بررسی جعلی فقط 20 بار مشاهده شده است، کسب و کاری که آن را خریداری کرده است می‌تواند 1 میلیون دلار جریمه شود.
 
تغییر منظور یک اظهارنظر موجود برای اینکه به نظر برسد برای محصول دیگری نوشته شده است (یعنی ربودن نظر) و همچنین پیشکش کردن پول یا سایر انواع پاداش برای ارائه نظرات مثبت یا منفی غیرقانونی خواهد بود. FTC می‌گوید شرکت‌ها همچنان می‌توانند از کاربران بخواهند که اظهارنظر خود را ارائه کنند، چرا که این یک راه مهم برای پیشرفت کسب و کارهای کوچک است.
 

مدیران و کارکنان شرکت‌ها مجاز به ارائه نظر در مورد محصولات شرکت خود بدون افشای شفاف هویتشان نخواهند بود و همچنین نمی‌توانند در شرایط خاص از اعضای خانواده یا کارمندانشان بخواهند که این کار را انجام دهند. بر اساس قانون پیشنهادی، شرکت‌ها مجاز به داشتن وب‌سایت‌هایی نیستند که ادعا می‌کنند بررسی‌های مستقلی درباره دسته‌بندی‌های محصولات و خدمات ارائه می‌دهند اما شامل محصولات خودشان هم می‌شود.
 
سرکوب نقد نیز ممنوع خواهد شد. شرکت‌ها مجاز به استفاده از تاکتیک‌های ارعاب، مانند تهدیدهای قانونی و اتهامات نادرست، برای وادار کردن مشتریان به حذف یا اجتناب از ارائه نظر منفی نخواهند بود.
 
در همین حال، در بیانیه پیشنهادی برای این قانون به رواج پیدا کردن هوش مصنوعی مولد توجه شده است. در این متن آمده است: «گزارش شده است که از یک ربات چت هوش مصنوعی برای ایجاد نظرات جعلی استفاده می‌شود. ظهور گسترده چت‌بات‌های هوش مصنوعی احتمالا نوشتن نقدهای جعلی را برای نقش‌آفرینان بد آسان‌تر می‌کند».
 
کد مطلب: 73576
برچسب ها: هوش مصنوعی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام