۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۳

ارسال ۴۲ پتابایت داده توسط استارلینک

ایتنا - تراویس براشیرز، اعلام کرد که منظومه های استارلینک روزانه بیش از ۴۲ پتابایت (۴۲میلیون گیگابایت) داده برای مشتریان خود ارسال می کند.
ارسال ۴۲ پتابایت داده توسط استارلینک

براشیرز که از مهندسان این شرکت است گفت: «ما هر روز بیش از یک ترابیت در ثانیه داده را از طریق ۹ هزار لیزر عبور می‌دهیم.»

به گفته او، ما در واقع به تمام کاربران خود در Starlink در یک زمان معین در یک پنجره دو ساعته از طریق لیزر خدمات ارائه می دهیم.

اگرچه استارلینک از امواج رادیویی برای ارسال اینترنت پرسرعت به مشتریان استفاده می کند، اما اسپیس ایکس ماهواره های این شرکت را با یک سیستم «لینک لیزری» تجهیز کرده است تا به کاهش تاخیر و بهبود پوشش جهانی سیستم کمک کند.

لیزرها که می توانند اتصال ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه را در هر لینک حفظ کنند، به ویژه برای کمک به ماهواره ها برای دریافت داده ها در زمانی که هیچ ایستگاه زمینی وجود ندارد، مانند بالای اقیانوس یا قطب جنوب، بسیار اهمیت پیدا می کنند.

در عوض، این ماهواره می‌تواند داده‌ها را «به» و یا «از» یک ماهواره دیگر استارلینک در مدار زمین ارسال کند و شبکه‌ای را در فضا تشکیل دهد.

صحبت‌های مهندس اسپیس ایکس نشان داد که این سیستم لیزری کاملاً قوی عمل می کند. آنگونه که براشیرز می گوید: ماهواره ها دائماً در حال ایجاد لینک های لیزری هستند که در نتیجه حدود ۲۶۶ هزار و ۱۴۱ «دسترسی لیزری» در روز انجام می شود.

اما در برخی موارد، این لینک ها می توانند هفته ها پایدار بمانند و حتی به سرعت انتقال ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه می رسند. براشیرز همچنین گفت که سیستم لیزر استارلینک قادر است ۲ ماهواره را در فاصله بیش از ۵۴۰۰ کیلومتر از یکدیگر، به همدیگر متصل کند.

او گفت که این پیوند آنقدر طولانی بود که «قبل از قطع شدن این ارتباط، از اتمسفر تا ۳۰ کیلومتری سطح زمین قطع شد.»

به گفته او یک واقعیت جالب دیگر این است که ما یک لینک را تا ۱۲۲ کیلومتری پایین نگه داشتیم.

براشیرز همچنین با یک اسلاید نشان داد که چگونه سیستم لیزری می‌تواند داده‌ها را از طریق حدود ۷ مسیر مختلف به یک دیش استارلینک در قطب جنوب برساند.

منبع:‌همشهری آنلاین
کد مطلب: 77049
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام