۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۰۱

ترکیب قهوه با برخی نوشیدنی‌ها باعث مرگ می‌شود!

ایتنا - یک متخصص تغذیه هشدار داد ترکیب بعضی نوشیدنی‌ها با قهوه ممکن است باعث بروز مشکلات سلامتی خطرناک و در موارد نادر حتی منجر به مرگ شود.
ترکیب قهوه با برخی نوشیدنی‌ها باعث مرگ می‌شود!

یک متخصص تغذیه هشدار داد ترکیب بعضی نوشیدنی‌ها با قهوه ممکن است باعث بروز مشکلات سلامتی خطرناک و در موارد نادر حتی منجر به مرگ شود.

کافئین ماده محرکی است که در نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و چای یافت می‌شود.

حازم علی کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با وب‌سایت المصراوی گفت نوشیدنی‌های انرژی‌زا حاوی مقادیر زیادی کافئین، شکر و مواد محرک دیگر هستند و مصرف آن‌ها با قهوه باعث افزایش خطر اختلال عروقی، فشارخون بالا، بی‌خوابی، اضطراب و در موارد نادر منجر به مرگ می‌شود.

نوشابه‌های گازدار نیز حاوی مقادیر زیادی شکر و کافئین هستند که مصرف آن‌ها با قهوه باعث افزایش خطر دیابت، بیماری قلبی، پوکی استخوان و پوسیدگی دندان می‌شود.

برخی آبمیوه‌ها مانند آب گریپ فروت با داروهای فشار خون تداخل داشته و باعث اختلال در کلیه می‌شود. آب پرتقال نیز می‌تواند با افزایش اسید معده مضر باشد.

نوشیدنی‌های گیاهی مانند زنجبیل و الکل همراه با قهوه خطر خونریزی، مشکلات معده‌ای، فشارخون بالا و حتی در مواردی نادر مرگ را افزایش می‌دهد.

بنابراین باید در مصرف ترکیبی قهوه با نوشیدنی‌های انرژی‌زا، نوشابه‌های گازدار، برخی آبمیوه‌ها، نوشیدنی‌های الکلی و گیاهی جانب احتیاط را رعایت کرد.
کد مطلب: 77293
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام