۰
plusresetminus
جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۴۶

هوش مصنوعی جیمنای به اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل اضافه می‌شود

ایتنا - گوگل اکنون برای جمنای (Gemini)، دستیار هوش مصنوعی‌اش، امکان ارسال پیام به کاربران را فراهم می‌کند.
هوش مصنوعی جیمنای به اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل اضافه می‌شود

این شرکت در حال اضافه کردن ابزار هوش مصنوعی به اپلیکیشن «مسیج» (Google Messages) آن است. این به معنی آن است که جمنای در کنار چت‌های دوستان ظاهر می‌شود و فقط با ارسال پیامک، آماده چت کردن با کاربران است.

ارائه این به‌روزرسانی کاربران را تشویق می‌کند تا هنگام چت کردن با جمنای، «پیام‌هایی را پیش‌نویس» کنند‌ــ برای نمونه، افراد می‌توانند با سیستم هوش مصنوعی درباره پاسخ‌هایشان به دوستان چت کنند. گوگل گفت که از آن می‌توان برای «ایده‌پردازی، برنامه‌ریزی برای رویدادها یا صرفا یک مکالمه سرگرم‌کننده بدون خروج از اپلیکیشن مسیج» هم استفاده کرد.

این به‌روز‌رسانی جدید در گیرودار انتقادهای فزاینده از هوش مصنوعی جمنای گوگل ارائه می‌شود. گوگل هفته پیش، به دلیل مناقشه بر سر این واقعیت که تصاویر تاریخی نادرست و از نظر نژادی متفاوت تولید می‌کرد، مجبور شد بخش‌هایی از قابلیت‌هایش را آفلاین کند.

کاربران دریافتند که برای مثال، درخواست برای تولید عکس سربازان نازی یا پدران بنیان‌گذار ایالات متحده بیشتر یا فقط تصاویری از زنان و رنگین‌پوستان ایجاد می‌کند. گوگل پذیرفت که این ابزار «به هدفش نرسیده است» و این سیستم را از ساختن تصاویر افراد منع کرد.

 


قرار دادن جمنای در اپلیکیشن گوگل مسیج فقط در گوشی‌های اندرویدی امکان‌پذیر است و تنها برای کسانی در دسترس است که بخشی از برنامه بتای گوگل‌اند.

این به‌روزرسانی در میان انبوهی از به‌روزرسانی‌های جدید اندروید ارائه شد که بسیاری از آن‌ها بر هوش مصنوعی متمرکز بود. برای مثال، اندریود اتو (Android Auto) اکنون می‌تواند به طور خودکار، پیام‌های طولانی و چت‌های شلوغ را خلاصه کند و همچنین پاسخ‌های مرتبطی را که هنگام رانندگی می‌توان به سرعت انتخاب کرد، پیشنهاد کند.

اندروید همچنین قادر خواهد بود زیر تصاویر توضیح بگذارد؛ ویژگی که این شرکت گفت «برای گروه‌های نابینا و کم‌بینا» طراحی شده است. اندروید همچنین ویژگی‌های دسترسی جدید به «گوگل‌ مپز» (Google Maps) را اضافه کرد تا بتواند مکان‌های مهم را شناسایی کند و اطلاعات مربوط به آن‌ها را با صدای بلند بخواند.

گوگل همچنین اعلام کرد که اپلیکیشن «فیت‌بیت» (Fitbit) را طراحی‌ مجدد کرده است. این برنامه اکنون می‌تواند داده‌های انواع ابزارهای الکترونیکی قابل بستن به بدن را در یک‌جا جمع می‌کند.
کد مطلب: 77657
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام