۰
plusresetminus
جمعه ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۳

پروژه ربات‌های شخصی اپل جدی‌تر می‌شود

ایتنا - به گزارش منابع آگاه، شرکت اپل گروهی را به کار گرفته است که در حال تحقیق درباره استفاده شخصی از ربات‌ها هستند؛ حوزه‌ای که پتانسیل آن را دارد به تولید محصولاتی پرفروش و موفق در آینده، منتهی شود.
پروژه ربات‌های شخصی اپل جدی‌تر می‌شود

این منابع از افشای نامشان خودداری کردند زیرا این پروژه را یک گروه مخفی‌ در شرکت اپل برعهده دارد که پروژه‌های نوآورانه و پیشرفته را دنبال می‌کند. به گفته این منابع، مهندسان اپل به دنبال طراحی رباتی متحرک‌اند که می‌تواند کاربر را در خانه و اطراف آن دنبال کند. این شرکت سازنده آیفون، یک دستگاه خانگی پیشرفته رومیزی هم طراحی کرده است که اطلاعات یا محتوای دیجیتال را به کمک یک نمایشگر که از طریق فناوری رباتیک کنترل می‌شود، نشان می‌دهد.

به گزارش بیزنس اینسایدر اگرچه این تلاش‌ها هنوز در مراحل اولیه‌اند و مشخص نیست که در نهایت محصول قابل عرضه منتهی خواهند شد یا خیر، شرکت اپل برای یافتن منابع مالی جدید تحت فشاری فزاینده‌ قرار دارد.

این شرکت در ماه فوریه طرح خودرو برقی را لغو کرد و احتمالا سال‌ها طول می‌کشد تا عینک‌های واقعیت مجازی اپل (پرو‌ویژن اپل) به یک منبع درآمدزای بزرگ برای این شرکت تبدیل شود.

اپل با استفاده از ربات‌های شخصی می‌تواند جایگاه بیشتری در خانه‌ مصرف‌کنندگان داشته باشد و تجربه کاربری را به نحوی محسوس بهتر کند و از پیشرفت‌های هوش مصنوعی (AI) بهره‌مند شود اما هنوز مشخص نیست که چه رویکردی انتخاب خواهد کرد. به گفته منابع آگاه، اگرچه نمایشگر هوشمند رباتیک بسیار جلوتر از ربات متحرک است، این دستگاه نیز در طول سال‌ها بارها از نقشه راه محصولات اپل حذف و دوباره اضافه شده است.

کارهای مرتبط با رباتیک در بخش مهندسی سخت‌افزار و گروه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اپل که جان جیاناندریا آن را اداره می‌‌کند، انجام می‌شود. مت کاستلو و برایان لینچ هم دو مدیر اجرایی‌اند که بر توسعه سخت‌افزاری نظارت دارند. با این حال اپل هنوز در حال تحقیق و توسعه در حوزه رباتیک است و اگرچه تیم‌های درون‌سازمانی آن در حال کار روی این پروژه‌ها هستند، هنوز در مورد ادامه یا لغو این پروژه‌ها تصمیم نهایی گرفته نشده است.

 سخنگوی این شرکت هم از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.

سرمایه‌گذاران اپل به گزارش بلومبرگ در مورد طرح‌های رباتیک با آرامش و خونسردی واکنش نشان دادند. به طوری که ارزش سهام اپل بعد از این خبر به میزان کمی تغییر کرد و در نهایت کمتر از یک درصد افزایش یافت و به ۱۶۹.۶۵ دلار آمریکا رسید. در همین حال سهام شرکت آی‌ربات (iRobot) سازنده رومبا (Roomba) هم برای مدت کوتاهی ۱۷ درصد افزایش یافت؛ علامتی که نشان می‌داد سرمایه‌گذاران فکر می‌کردند این شرکت ممکن است از علاقه اپل به این حوزه منتفع شود اما این افزایش هم دیری نپایید و ارزش سهام آن در نهایت کمتر از دو درصد افزایش یافت.   
کد مطلب: 78285
برچسب ها: ربات شخصی اپل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام