۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۰

گردهمايي ركوردداران عرصه موبايل در سرزمين ماتادورها

ايتنا - این نمایشگاه میزبان بزرگانی همچون نوکیا، سامسونگ، سونی، موتورولا، هواوی، اینتل و گوگل بود و پذیرای محصولاتی همچون نخستین گوشی‌ دنیا با دوربین ۴۱ مگاپیکسلی، پرسرعت‌ترین گوشی دنیا و محصولاتی که برای همه بازدیدکنندگان جذابیت فوق‌العاده‌ای داشت.


ساحره چمني - از زمان ورود به شهر بارسلون تغییر و هیجان برای برگزاری رخدادی بزرگ حس می‌شد، همه بیلبوردهای بزرگ شهر از تبلیغات در باره این رویداد جهانی حکایت داشت و از کنار هر مکان تاریخی که می‌گذشتی ردپایی از کنگره جهانی موبایل به چشم می‌خورد.
از گرادیسکا فمیلیا که قرار است مکانی تاریخی برای آیندگان باشد و ساخت آن ۱۰۰ سال به طول انجامیده و هنوز ساخت آن کامل نشده است و هر برجی، داستانی از گذشتگان را به خاطر می‌آورد گرفته تا باشگاه معروف بارسلون همه و همه با وجود تابلو تبلیغاتی MWC اشاره‌ای به کنگره جهانی موبایل داشتند.
درب‌های ورودی کنگره روز دوشنبه با عظمتی باورنکردنی ورود بازدیدکنندگان را خوش‌آمد می‌گفت.
این نمایشگاه میزبان بزرگانی همچون نوکیا، سامسونگ، سونی، موتورولا، هواوی، اینتل و گوگل بود و پذیرای محصولاتی همچون نخستین گوشی‌ دنیا با دوربین ۴۱ مگاپیکسلی، پرسرعت‌ترین گوشی دنیا و محصولاتی که برای همه بازدیدکنندگان جذابیت فوق‌العاده‌ای داشت.

نوکیا
نوکیا با معرفی سری جدید محصولات، خدمات و مشارکت‌هایش در کنگره جهانی موبایل به معرفی مسیر راهبردی جدیدش سال ۲۰۱۲ پرداخت.
نوکیا که سال‌ها تعهد خود به سیستم عامل سیمیبان را حفظ کرده بود از چندی پیش با انتخاب ویندوزفون مایکروسافت به عنوان پلات‌فورم اصلی گوشی‌های هوشمندش استراتژی جدیدی در پیش گرفت و این تغییر راهبرد منجر به استقبال بیش از پیش نسبت به گوشی‌های هوشمند این برند فنلاندی شده است.

استفان الوپ، رییس و مدیر اجرایی ارشد نوکیا در نخستین ساعات بازگشایی کنگره جهانی موبایل امسال به روی صحنه رفت و در برابر دید همگان محصولاتی را معرفی کرد که طرفداران نوکیا را در سراسر دنیا شگفت‌زده کرد.
وی در این مراسم گفت: سال گذشته نوکیا برای ساخت گوشی‌های موبایل استراتژی جدیدی در پیش گرفت و امروز، ما با گوشی‌های جدید لومیا، دستگاه‌های هوشمندتر و مجموعه‌ای از خدمات جدید ارایه می‌دهیم.

الوپ با بیان اینکه، نوکیا امروز طلیعه‌دار عصر جدید در تصویربرداری گوشی‌های هوشمند پیشرفته است، جدیدترین گوشی این برند با دوربین ۴۱ مگاپیکسلی و سه مدل از گوشی‌های هوشمند این برند از سری Asha را معرفی کرد.
نوکیا همچنین در این نمایشگاه از هدست بلوتوث و شارژر USB همراه این شرکت رونمایی کرد.

هدست بلوتوث BH-221
 
BH-۲۲۱، هدست بلوتوث جدید نوکیاست که رادیو اف‌ام هم دارد و با گردش ۳۶۰ درجه‌ای گیره به کاربران امکان می‌دهد تا صفحه‌نمایش را با بهترین زاویه‌ مشاهده کنند.
با یک ضربه کوچک به گوشی که مجهز به فناوری NFC است، به راحتی هدست به گوشی متصل شده و می‌توان از شنیدن موسیقی دلخواه یا برنامه‌های رادیویی لذت برد.
صفحه‌نمایش روشن OLED در هدست BH-۲۲۱ شماره مخاطبانی که با کاربر تماس گرفته‌اند را نمایش می‌دهد. کیفیت صدای عالی با این هدست بلوتوث با وجود فناوری پردازش دیجیتال سیگنال و تنظیمات صدای زیر و بم (Bass & Treble) تضمین می‌شود.
BH-۲۲۱ در رنگ‌های سبز، سفید، مشکی، آبی و صورتی و سرخابی با قیمت ۵۹ یورو به بازار عرضه می‌شود.

این هدست بلوتوث مکعب شکل ۲۸ و نیم گرم وزن دارد و ابعادش x۴۵/۹x۱۸۴۵/۹ میلی‌متر است. نوع رابط این هدست برای شارژ کردن میکرو یواس‌بی است و مدت زمان شارژ کامل دو ساعت طول می‌کشد؛ پس از آن می‌توان از هفت ساعت مکالمه و ۱۵۰ ساعت حالت آماده‌باش بهره‌مند شد.
کلیدهای کنترل شامل کلیدهای عقب و جلو کردن قطعات موسیقی، پخش و مکث موسیقی، کلید کنترل تماس و رادیو است. نوکیا BH-۲۲۱ از فناوری بلوتوث ۱/۲ +EDR و NFC برخوردار است. در ضمن در جعبه بسته‌بندی هدست، سه گوشی در سایز کوچک، متوسط و بزرگ با رنگ منطبق با همان هدست برای استفاده در اندازه‌های مختلف گوش وجود دارد.

شارژر یو‌اس‌بی DC-۱۶
شارژر یو‌اس‌بی DC-۱۶ محصول دیگری از نوکیاست که در کنگره جهانی موبایل بارسلون رونمایی شد.
این شارژر نیروی دستگاه الکترونیکی را دو برابر می‌کند و قابلیت انتقال را افزایش می‌دهد. این شارژر را به هر گوشی یا دستگاهی که با شارژ یواس‌بی سازگاری دارد می‌توان متصل و آن را شارژ کرد. DC-۱۶ را نیز می‌توان با هر گونه شارژر میکرو یو‌اس‌بی دیواری، شارژر فندکی خودرو یا هر کابل انتقال اطلاعات شارژ کرد.
علاوه بر این، می‌توان رنگ آن را با رنگ گوشی تطبیق داد.

DC-۱۶ طراحی جمع‌وجوری دارد و شیک است. با برخورداری از وزن ۷۵ گرم و ابعاد x۲۳/۳x۱۳/۳۱۲۰ میلی‌متر می‌توان آن را به راحتی در کیف پول هم جا داد.
با استفاده از DC-۱۶ می‌توان برای شارژ سریع و آسان در زمانی که به منبع انرژی دسترسی وجود ندارد استفاده کرد. تنها کافی است مواقع نیاز آن را به گوشی خود متصل کرد. چهار چراغ LED با نور واضح کاربر را از میزان شارژی که برای DC-۱۶ باقی مانده مطلع می‌کند.
شارژر DC-۱۶ تا ۲۲۰۰ میلی‌آمپر گنجایش دارد و هر بار شارژ، انرژی برابر با ۹۵۰ میلی‌آمپر برای دستگاه فراهم می‌کند. شارژ DC-۱۶ حداکثر تا پنج ساعت طول می‌کشد. مدت زمان آماده‌باش این دستگاه نیز به گونه‌ای است که پس از گذشت حداقل سه ماه در حالت آماده‌باش، بیشتر از ۷۵ درصد انرژی آن کم می‌شود. چرخه عمر باتری نیز تا بیش از ۵۰۰ بار تخلیه انرژی و شارژ مجدد دوام می‌آورد.

رونمایی از سریع‌ترین گوشی جهان توسط هواوی
شرکت چینی هواوی در کنگره جهانی موبایل از یک گوشی هوشمند رونمایی و ادعا کرد که سریع‌ترین گوشی دنیاست.
گوشی جدید هواوی به پردازنده ۵/۱ گیگاهرتزی چهار هسته‌ای مجهز شده و با نام Ascend D به بازار عرضه می‌شود.
این گوشی با طراحی جمع و جور خود در میان گوشی‌های هوشمند ۵/۴ اینچی با پردازنده چهارهسته‌ای سرعت فوق‌العاده‌ای دارد و با داشتن سیستم عامل آندرویید ۴.۰ و سیستم مدیریت، مصرف باتری را تا ۳۰درصد کاهش دهد.
در مراسم رونمایی از این گوشی، ریچارد یو، مدیرعامل بخش گوشی‌های هواوی گفت: ما مهم‌ترین تقاضای کاربران از گوشی‌های هوشمند را در نظر گرفته‌ایم که از میان آنها می‌توان به سرعت، طول عمر باتری، کیفیت بالای تصویر و توانمندی‌های صوتی اشاره کرد.
وی گفت: حدود یک ماه پیش در نمایشگاه CES لاس وگاس، با Ascend P۱ S به رکورد باریک‌ترین گوشی دنیا دست یافتیم. مفتخریم که این بار در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۲، سریع ترین گوشی هوشمند دنیا با نام Ascend D quad را معرفی می‌کنیم.

به گفته وی، صفحه نمایش این گوشی زیر نور مستقیم آفتاب تصویر واضحی را نمایش می‌دهد و با وجود امکانات صوتیDolby ۵.۱ Surround Sound و فناوری Audience earSmart™ تجربه خوبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.
دوربین گوشی ۸ مگاپیکسل BSI و دوربین دوم ۳/۱ مگاپیکسل است که امکان تصویربرداری با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل را فراهم می‌کند.
Ascend D quad یک باتری ۱۸۰۰ میلی آمپری دارد که تا دو روز استفاده معمولی را بدون نیاز به شارژ مجدد فراهم می آورد.
فناوری اختصاصی مدیریت مصرف بهینه باتری هم در این گوشی، امکان افزایش ۳۰ درصد عمر باتری را در مقایسه با سایر گوشی‌ها فراهم می‌کند.

هواوی همچنین گوشی‌های هوشمند Ascend D quad XL و Ascend D۱ را نیز معرفی کرده است. XL باتری ۲۵۰۰ میلی آمپری دارد که امکان استفاده از آن را دو تا سه روز فراهم می‌کند و ۹/۱۰ میلی‌متر ضخامت دارد. گوشی Ascend D۱ دارای پردازنده ۵/۱ گیگاهرتزی دو هسته‌ای و باتری ۱۶۷۰ میلی‌آمپری است.
سری Ascend D quad، فصل دوم ۲۰۱۲ در چین، استرالیا، اروپا، اقیانوسیه، آمریکای شمالی و جنوبی و خاورمیانه و Ascend D۱ ماه آوریل ۲۰۱۲ به بازار عرضه خواهد شد.

گوشی ضدآب پاناسونیک در کنگره
شرکت ژاپنی پاناسونیک در کنگره جهانی موبایل امسال از یک گوشی ضد آب با نام Eluga Power رونمایی کرد که صفحه نمایش پنج اینچی داشت و از پردازنده دو هسته‌ای Snapdragon S۴ مجهز شده است.
این گوشی که دارای دوربین ۸ مگاپیکسلی است و از نسخه چهار سیستم عامل آندرویید بهره می‌برد از گواهینامه IP۵۷ پشتیبانی می‌کند که این گوشی را در برابر گردوغبار و رطوبت مقاوم می‌کند.
ضخامت گوشی ۶/۹ اینچ است و از صفحه نمایش OLED بهره می‌برد.
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی سرعت شارژ شدن آن است به طوری که در طول ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد باتری آن شارژ می‌شود و برای شارژ کامل آن به ۵۷ دقیقه زمان نیاز دارد.

ZTE با یک گوشی پرسرعت در بارسلون
Era محصول جدید شرکت ZTE است که از صفحه تراشه Tegra ۳ بهره می‌برد، به دوربین ۸ مگاپیکسلی مجهز شده و از صفحه نمایش ¾ اینچی با وضوح تصویر ۵۴۰×۹۶۰ پیکسل بهره می‌برد.
علاوه بر تراشه چهار هسته‌ای این گوشی به ویژگی صوتی قدرتمند HD Voice و فناوری دالبی مجهز شده است.
ZTE در این نمایشگاه اعلام کرد که در صدد است تا سه سال دیگر جایگاه شماره سه را در بازار تلفن همراه دنیا به خود اختصاص دهد.
ZTE همچنین از گوشی هوشمند ویندوزی جدیدی با نام Orbit رونمایی کرد که به دوربین ۵ مگاپیکسلی و حافظه داخلی ۴ مگاپیکسلی مجهز شده بود.
 


کد مطلب: 21428
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام