در این مجموعه هواگردهایی از تمام دورههای هوانوردی گردآوری شدهاند، مانند این، که تنها بوئینگ مدل 80A-1 است.
هواپیمای دوباله
در «گالری بزرگ» درصد نسبتا بیشتری از هواپیماهای بوئینگ نسبت به موزههای دیگر وجود دارد، که با توجه به واقع شدن آن در نزدیکی Boeing Field موضوع غیرمنتظرهای نیست.
در این تصویر ورژن غیرنظامی P-12، مدل 100، و پشت آنها Stearman C3B را میبینید.
اگرچه این سالن غارمانند است، ولی موزهداران کارشان را بسیار خوب برای استفاده از تمام فضای آن انجام دادهاند.
در وسط تصویر یک میگ 21 را میبینید.
یک مورد خاص، هواپیمای LearAvia Lear Fan 2100. دو موتور توربوشفت تغذیه جعبه دنده آن برای پیشبرد پیشرانه واحد آن را انجام میدادند. همچنین در اینجا دم Y شکل و ساختار عمدتا کامپوزیتی آن را میتوان دید. البته این هواپیما هرگز به تولید نرسید.
بمب پرنده V1 در بالای تصویر به طرزی باورنکردنی از قطعات باقیمانده از کارخانه مربوطه در نوردهاوسن ساخته شده است.
ستاره نمایش در گالری بزرگ M-21 است؛ تنها M-21 باقیمانده را در اینجا میبینید، که در اصل بستری آزمایشی برای ساخت پهپاد D-21 بود که در پشت آن قابل مشاهده است.
کورسیر
یک F4U Corsair، به طور خاص FG-1A، که مقصدی برای کورسیرهای ساخته شده توسط گودیر بود.
این یک Nakajima Ki-43 Hayabusa است، که با نام اسکار هم شناخته میشود، هواپیمایی که در خدمت نیروی زمینی ژاپن بود.
در پایین سمت چپ یک Yakovlev Yak-9 قرار دارد، که یکی از هواپیماهای اصلی شوروی در جنگ جهانی دوم است.
نمایی از هواپیمای جالب توجه P-38. این یکی آخرین هواپیما در نوع خودش بود که ساخته شد.
آلباتروس
Albatros D.V.a یکی از جمع و جورترین هواپیماهای جنگ جهانی دوم بوده، ولی عملکرد آن به اندازه ظاهرش جذاب نبود.
هواپیماهای بزرگتر در قسمت پاویلیون هوانوردی قرار دارند.
Air Force One
این نمای داخلی اولین ایرفورس وان، یک VC-137B تبدیل شده ملقب به بوئینگ 707، است که با موتور جت کار میکرد. افرادی همچون آیزنهاور از این هواپیما استفاده کردهاند.
اگرچه روسای جمهور آمریکا از سال 1962 از هواپیمای جدیدتری استفاده کردند، ولی این هواپیما همچنان برای استفاده معاونان رییس جمهور و دیگر شخصیتهای ویژه تا سال 1996 در خدمت نیروی هوایی آمریکا بود.
بوئینگ Bee
این B-17F به عنوان یک هواپیمای آموزشی سرویسدهی کرد و در اواخر جنگ جهانی در بریتانیا مستقر شد ولی هرگز به میدان رزم نرفت. پس از جنگ وارد کاربری غیرنظامی شد و به عنوان سوخترسان خدمترسانی کرد و حتی در فیلمهایی همچون «تورا! تورا! تورا!» و ممفیس بل ظاهر شد.
نمایی دیگر از داخل ایرفورس وان
همانطور که میتوان انتظار داشت، و مانند ورژنهای جدیدتر، تجهیزات ارتباطی فراوانی در آن به کار رفته است.
نمایی از داخل هواپیمای سه موتوره 727
منطق ساخت این هواپیمای سه موتوره این بود که سه موتور ایمنتر از دو موتور ولی ارزانتر از چهار موتور است.
در اینجا نمای داخل کاکپیت آن را مشاهده میکنید که برای دو خلبان و یک مهندس پرواز در نظر گرفته شده است.